به گزارش ایرنا، امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار است و به برکت اسلام و انقلاب و تلاش و همت همگانی نه تنها در منطقه بلکه در دنیا با اقتدار کامل بر آرمان ‌های خود ایستاده است و در راه پیشرفت و توسعه روز افزون گام بر می دارد.
بدون شک هرگونه قضاوت یک ‌بُعدی که چالش‌ ها را نادیده گیرد یا بر عکس همراه با غفلت از دستاوردها باشد، نمی ‌تواند نزد افکار و وجدان عمومی پایدار شود که آزادی، استقلال، پیشرفت و رونق در عرصه های علمی و تولیدی نمونه ای از پیشرفت ها در طی این چهل سال است.
استقلال یکی از مهم ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، علمی، رسانه‌ای می‌ توان این موضوع را دید و همین امر ریشه در پیشرفت های مختلف داشته است.
در کنار استقلال موضوع آزادی از اهمیت و جایگاه مهمی برخوردار است و کشوری که استقلال دارد آزادی هم در پی این استقلال خواهد داشت و تنوع رسانه‌ای، مشارکت در انتخابات ها از جمله این آزادی در داخل و اقتدار در تصمیم گیری در عرصه بین المللی وجود دارد.
مردم سالاری و جمهوریت نظام یکی از ویژه ها و دستاورهای خاص انقلاب است که مورد توجه ویژه قرار دارد و کمتر این موضوع در انقلاب های دیگر دنیا دیده شده که جمهوریت آن مبنای تصمیم سازی ها باشد، اگرچه انطباق این میزان تحول با آرمان ‌ها و آرزوهای مردم انقلابی و تحلیل روند آتی و مسیر تحقق این آرمان متعالی قابل بحث و بررسی است.
در عین حال نقدها و مطالباتی که در عرصه سیاسی، فرهنگی، رسانه‌ای و اجتماعی، مطرح می ‌شود می‌ تواند در تحلیل میزان تحقق آرمان انقلاب، در چارچوب اصول و ارزش ‌های انقلابی مد‌نظر قرارگرفته و مبنای گفت ‌و ‌گوی انتقادی در جامعه در عرصه‌ های علمی، فکری و رسانه‌ای باشد.
نظام جمهوری اسلامی ایران در 40 سال گذشته دستاوردهای فراوانی در بخش های مختلف داشته که به تاکید این کارشناسان باید بیش پیش با روشهای گوناگون شناساندن شود.
خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اصفهان در همین ارتباط میزگرد خبری با عنوان 'دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی' را با حضور سیدرضا عقدایی فعال سیاسی و معاون سیاسی، امنیتی اسبق استانداری اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا نیستانی مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان و مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان اصفهان، حجت الاسلام حسن بابایی مسئول تشکل های فرهنگی و دینی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار کرد.

** با وجود دشمنی ها کارهای بزرگی در کشور انجام شد
معاون اسبق سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان گفت: مدیریت کشور ایران به دلیل تنوع قومیت، گستردگی، جایگاه منطقه ای و مدیریت یک نظام متفاوت با دنیا بسیار سخت و دشوار است که مبانی انقلاب اسلامی توانسته در طی این چهل سال کشور را مدیریت کند.
سیدرضا عقدایی در این میزگرد ایرنا ادامه داد: دشمنان زیادی علیه این انقلاب فعالیت می کنند و کشور در حال توسعه و پیشرفت با چالش هایی روبرو است که با این وجود فعالیت های زیادی در کشور انجام شده و با همه مشکلات کشور مدیریت شده و با همبستگی و اتحاد این روند ادامه خواهد داشت.
وی افزود : باید تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در کشور دیده شود و همواره مشکلات بزرگ نمایی نشوند زیرا مشکلات زیادی بر اساس موقعیت کشور وجود دارد و با گذر زمان این مشکلات در حال رفع و پیگیری است.
وی ادامه داد : با وجود همه دشمنی خارجی ها و وجود افراد منافق در داخل اما کارهای زیادی انجام شده که قابل مقایسه با پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیست اما فاصله زیادی هم تا موفقیت داریم که باید برنامه ریزی و با مشارکت همگانی حل کرد.
این فعال سیاسی شفاف سازی و بیان واقعیت ها برای مردم را لازم دانست و اظهارداشت: باید واقعیت های کشور را برای مردم بازگو کرد و شفافیت در تمامی عرصه های کشور وجود داشته باشد و نسبت به مشکلات و سوالات در ذهن مردم مسئولان پاسخگو باشند و اقدامات زیرساختی که در کشور صورت گرفته است را اجرایی کنند.
وی با بیان اینکه اقدامات شاه بزرگنمایی شده و فعالیت های چهل ساله نظام به فراموشی سپرده شد، خاطرنشان کرد : رضا شاه اقدامات و فعالیت های چندانی نداشته اما تنها بزرگنمایی صورت گرفته در حالی که در 40 سال گذشته توسعه و پیشرفت کشور بیش از دوران قبل از انقلاب بوده است.
عقدایی بی توجهی به فعالیت های صورت گرفته در کشور و تبیین نشدن آن ها را عامل فراموشی دستاوردهای نظام اعلام کرد و اظهارداشت: نسل جوان و نوجوان کمتر با دستاوردها و فعالیت های صورت گرفته در دروان انقلاب اسلامی آشنا هستند که باید این آگاهی بخشی توسط بزرگان کشور و افراد دارای سابقه انجام شود.
وی یادآورشد: در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات گسترده ای به جامعه کارگری شده که مسیر حمایت و خدمت ادامه دارد.
وی همچنین افزایش کمی سازمان های مردم نهاد و واگذاری امور به این نهادها را خواستار شد و گفت: از اول انقلاب تاکنون مشارکت عمومی وجود داشته و تداوم این موضوع لازم است که برای خروج از مشکلات نیازمند مشارکت عمومی مردم و نهادهای اداری و نهادهای مردمی است.
عقدایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در دنیا طرفداران زیادی دارد، گفت: افرادی که سیاست های انقلاب اسلامی را شناخته اند دوستدار این نظام شدند و اگر فعالیت های تبلیغی گسترده ای در بیرون از مرزها انجام شود به صدور انقلاب به دنیا کمک می کند.
وی با بیان اینکه القای خبری در توسط رسانه های خارجی علیه نظام جمهوری اسلامی می شود، خاطرنشان کرد: باید این رفتارهای رسانه ای دشمن را با فعالیت های تبلیغی پاسخ دهیم.
وی ادامه داد: فعالیت گروه های تبلیغی خارج از کشور که تاکنون وجود داشته است باید فارغ از گروه های سیاسی و فعالان سیاسی باشد تا اینکه نفوذ کلام و اثر بیشتری دارد و دولت هم برای این عرصه باید بودجه اختصاص دهد و فعالیت های موثری تعریف و دستگاه ها و نهاد مرتبط اجرایی کنند.
معاون اسبق سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان با اشاره به وضعیت اقتصادی و توطئه های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی و جنگ اقتصادی، اظهارداشت: در این شرایط باید بر اساس آموزه های دینی راهبردهای موثری را تعریف و اجرایی کنیم.

** جایگاه انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل افزایش یافت
وی با بیان اینکه کشور با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی قدرت مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان را دارد، یادآورشد: جایگاه انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل افزایش یافته و قیمت نفت مثل دروه های قبل کاهش پیدا نمی کند و وضعیت اقتصادی کشور در حوزه های مختلف با چالش های سخت روبرو نخواهد شد.
وی با اشاره به اتلاف بودجه در برخی از بخش ها، گفت: باید جلوی اسراف ها و اتلاف بودجه در بخش های کشور جلوگیری شود و از انجام هزینه های زیاد برای فعالیت های بدون اولویت جلوگیری شود.

** در جمهوری اسلامی ارزش های اسلامی مبنای مدیریت است
مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: مقایسه انقلاب اسلامی و خدمات آن با دوران طاغوت خطای راهبردی است زیرا جایگاه و اهمیت انقلاب اسلامی در مقایسه با نظام اسلامی مهدوی و پیامبراکرم(ص) است و حکومت اسلامی چشم انداز نظام است و نباید با یک حکومت پایین تر مقایسه شود.
حجت الاسلام حسن بابایی در این میزگرد ایرنا ادامه داد: بررسی فاصله دستاوردهای انقلاب اسلامی تا یک حکومت اسلامی باید انجام شود و این فاصله با اصلاح امور انجام شود و به حدی پیش رود تا اینکه زمینه سازی حکومت حضرت مهدی(عج) فراهم و با آن حکومت همراه شود.
وی با بیان اینکه هدف جمهوری اسلامی جهانی سازی این انقلاب بود، افزود: باید تمام تلاش و برنامه ریزی ها برای معرفی یک مدل حکومت اسلامی در کشور فراهم شود که برای این کار نیازمند معرفت دینی، معرفت سیاسی و معرفت اخلاقی است که در این فعالیت های سیاسی و معرفتی در کشور انجام شده و الگوسازی برای کشورهای دیگر صورت گرفته است.
مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه مدل مدیریت اسلامی در کشور ما در مقایسه با کشور عربستان متفاوت است، تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی اسلام منفعتی حکومت نمی کند بلکه ارزش های اسلامی و مبانی دینی مبنای مدیریت است.
وی با بیان اینکه آل سعود از ظرفیت دین اسلام برای اغتشاشات و جنگ علیه مسلمانان استفاده می کند، یادآورشد: چنین رفتارهایی به اصل دین صدمه می زند و در حکومت جمهوری اسلامی ایران همراهی با دشمنان و ظلم به دیگران وجود ندارد و در طول 40 سال گذشته همواره آموزه های اخلاقی و دینی و ترویج صلح و دوستی مورد توجه بوده است.
وی با بیان اینکه پرچم اسلام به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران در کشور برافراشته شد، گفت: انقلاب اسلامی نه تنها در احیا ارزش های اسلامی فرصت سازی کرد بلکه به احیا ادیان دیگر توحیدی کمک کرد و افسانه دین از سیاست را از بین برد.
بابایی ادامه داد: انقلاب اسلامی برای اجرای دستورات ادیان الهی در کشورهای مختلف با از بین بردن تفکر جدایی دین از سیاست بستر سازی کرد و در زمان حاضر سران ادیان مختلف از این فرصت بهره گرفته و در جوامع مختلف فعالیت دارند.
وی پیشرفت در علوم و توجه به علم آموزی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: با توجه به تاکید دین اسلام بر علم آموزی، زمینه های لازم در این حوزه در کشور فراهم و در 40 سال گذشته جهش های بزرگ علمی صورت گرفته است.
وی گسترش ارزش های اسلامی در کشور و ترویج آن در بین سایر کشورهای جهان از دستاوردهای انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته ذکر کرد و گفت: اکنون 900 نماز جمعه، بیش از چهار هزار مسجد، 91 هزار هیات مذهبی، نزدیک به شش هزار مسجد مجری اعتکاف، 500 حوزه علمیه با ظرفیت تحصیل طلاب داخلی و خارجی وجود دارد که از جمله اقدامات فرهنگی و دینی است که این موضوع به بیداری اسلامی و شکل گیری حکومت های اسلامی در خارج از کشور و توسعه شعائر دینی کمک کرده است.
وی اضافه کرد: در توسعه خدمات در کشور تفاوتی بین شهر و روستا واقع نبود و خدمات گسترده ای در بخش های مختلف ارائه شده که البته برخی نقاط نیازمند خدمات بیشتر هستند.
مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین، گفت: چنین حرکت بزرگ دینی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است که بدون حادثه و در امنیت و آرامش برگزار می شود.

**روابط خارجی مبانی انقلاب اسلامی ایران را تشریح کرده است
بابایی با اشاره به تبلیغاتی که علیه اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران می شود، گفت: تبلیغات زیادی علیه دین اسلام با ترویج فرقه های ضد دینی انجام می شود که هدف آن ها برای تخریب اسلام است که باید فعالیت های جوامع اسلامی با حفظ وحدت بیشتر شود.
وی افزود: جلوگیری از تخریب شیعه و سنی، برگزاری نشست های مهم اسلامی، حفظ احترام برای بزرگان دینی و انجام فعالیت های فرهنگی برای معرفی چهره واقعی اسلام لازم است و باید این دسته از اقدامات به صورت گسترده و ویژه انجام شود که برگزاری نشست های جهانی و تقویت ارتباطات اجتماعی بین کشورهای اسلامی به این موضوع کمک کرده است.
وی فعالیت در عرصه بین المللی و تقویت ارتباطات خارجی و توسعه گردشگری را در این خصوص مهم اعلام کرد و گفت: حضور افراد در ایران باعث معرفی بیشتر کشور و معرفی مدل صحیح حکومت اسلامی می شود و فرصت را برای تبلیغ دین فراهم می کند.
وی ادامه داد: فعالیت مراکز آموشی جامعه المصطفی و جامعه المرتضی برای فعالیت دینی در خارج از کشور یک ضرورت مهم و غیرقابل انکار است که باید این ظرفیت بیشتر تبیین و تشریح و مورد توجه حمایت قرار گیرد.

** استقلال سیاسی دستاورد انقلاب اسلامی است
مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه نقد و انتقاد زمینه ساز پیشرفت است، گفت: نگاه امنیتی بر نقد و مطالبه گری باید از بین برود و مسئولان صبر و تحمل خود را نسبت به مطالبات مردمی افزایش دهند و نسبت به رفع مشکلات تلاش کنند.
وی افزود: مردم ایران بسیار صبور و حامی نظام هستند و با وجود مشکلات معیشتی و تاخیر در دریافت حقوق و مزایای خود اما اعتراضی ندارد و برخی از اعتراضات به دلیل افزایش زمان دریافت حق و حقوق آن هاست و البته در اعتراضات شان و جایگاه کشور و خود را حفظ می کنند.
وی با بیان اینکه آینده کشور روشن است، یادآورشد: مردم و مسئولان باید با صبر و بکارگیری ظرفیت های مختلف فکری در رفع مشکلات تلاش کنند و زمینه های امید را بیشتر برای خود و جامعه فراهم سازند.
وی خاطرنشان کرد: در کشورهای دیگر چنین وضعی کمتر دیده می شود و مردم به راحتی قادر به نقد مسئولان خود نیستند.
بابایی استقلال سیاسی، حفظ وحدت، پاسخگویی مسئولان، مطالبه گری عمومی و مشارکت در عرصه های مختلف کشور را از دستاوردهای نظام اعلام کرد و گفت: مردم در 35 انتخابات مشارکت داشته و همه فرآیند برگزاری انتخابات مردمی بوده است.
وی عزت و منزلت کشور و مسئولان نظام را از دیگر دستاوردهای نظام بیان کرد و گفت: در دوران پیش از انقلاب شاه کشور چنین عزت و اقتداری را نداشت و امروز جایگاه مهمی در عرصه بین المللی برای سران کشور و مسئولان نظام وجود دارد.
وی عزت نفسی دهی به کشورهای دیگر جهان برای کسب اقتدار را از دیگر دستاوردها برشمرد و یادآور شد: بسیاری از جوامع اسلامی و مستضعف دنیا با الگوگیری از ایران از زیر بار دشمن و زیادی گویی های دشمنان خارج شدند و به استقلال رسیدند و مانع از دخالت دشمنان در کارهایشان شدند.

**شعائر اسلامی با آزادی در کشور بیان می شود
مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه مساجد پایگاه خیزش انقلاب اسلامی بوده است، گفت: در نظام جمهوری اسلامی مساجد از جایگاه مهمی برخوردار هستند و البته در مقطعی از زمان جایگاه و کارکردهای خود را از دست دادند اما این کارکردها با تشکیل مراکز فرهنگی مساجد رونق پیدا کرد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نیستانی افزود: مساجد بر اساس توصیه های دین اسلام تنها محل عبادت نیستند بلکه دارای کاردهای زیادی از جمله علم آموزی، فعالیت فرهنگی و اجتماعی، رفع اختلافات و ایجاد بستر برای مشارکت اجتماعی در جهت رفع چالش های جامعه هستند.
وی ادامه داد: در 40 سال گذشته مردم کشور با ساخت مساجد گوناگون در بخش های مختلف به راحتی و آسانی فعالیت دینی انجام داده و به برکت این نظام عموم مردم در یک فضای آزاد علاقه های دینی خود را ابراز و سایر ادیان الهی در کشور فعالیت دارند.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با بیان اینکه کنترل های امنیتی برای آموزه های دینی و اخلاقی در هیچ نقطه کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مردم به اندازه حال حاضر آزادی در عبادت و بیان شعائر اسلامی نداشتند و نمی توانستند اعتقادات خود را بیان کنند.
وی با بیان اینکه فاصله هایی تا مدل کامل حکومت اسلامی در کشورمان وجود دارد، بیان کرد: وجود این فاصله ها و نیاز به انجام اقدامات بیشتر نباید مانع از انکار اقدام صورت گرفته و فرصت هایی که برای کشور فراهم شده را از بین برد.
نیستانی با بیان اینکه مردم در مساجد با تشکیل کانون های فرهنگی و هنری و تشکل های دینی در ترویج معارف اسلامی فعالیت می کنند، افزود: نیروسازی، تیم سازی و هم افزایی بین مردم و بخش های مختلف در مساجد و بر اساس آموزه های دینی در حال انجام است و این دستاورد خوبی برای کشور در راستای توجه به عقاید و نظرات مختلف مردم است.
وی وحدت مردم بر محور عقاید دینی و مراکز دینی از جمله مساجد را از دیگر دستاوردهای نظام برای کشور دانست و گفت: در بسیاری از کشورها مساجد و محل های عبادت قومی و نژادی است و همه اقشار مردم در کنار همدیگر قرار نمی گیرند که مسجد در اسلام و در جمهوری اسلامی یک مکان فراملی و محلی برای وحدت مردم است.
مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان ادامه داد: نماز در جامعه اسلامی با یک زبان مشترک اقامه می شود و فارغ از شیعه و سنی مبانی اسلامی مورد توجه است و این مفاهیم ارزشمند به واسطه وحدت مسلمانان و فرماندهی انقلاب اسلامی در دنیا مدیریت و گسترش می یابد.
وی گسترش معارف اهل البیت(ع) در دنیا را از دیگر دستاوردهای بین المللی و ملی انقلاب اسلامی اعلام کرد و اظهارداشت: معارف اهل البیت(ع) با تلاش وکوشش موسسات فرهنگی و مذهبی پس از انقلاب در بین ادیان مختلف دینی تشریح و تبیین شده و پیروان ادیان توحیدی با استفاده از این فعالیت های تبلیغی با معارف چهارده معصوم(ع) آشنا شده اند.
وی با بیان اینکه باید مبانی و معارف اسلامی بیشتر در جامعه گسترش پیدا کند و صدور آن به دنیا نیازمند تلاش بیشتر است، گفت: دشمنان برای تحقق اهداف خود سعی بر تخریب دین اسلام و تحریف در آموزه ها و مفاهیم داشته اند که این تعصبات و تندروی ها با فعالیت های اسلامی واقعی ایران از مسیر خارج و چهره واقعی دین معرفی شده است.
حجت الاسلام نیستانی با بیان اینکه باید فعالیت های مدنی در حوزه تبلیغ دین در عرصه های بین المللی با استفاده از اعزام مبلغان و فعالیت رسانه های داخلی گسترش یابد، افزود: فعالیت های خارج از کشور توسط مردم و تشکل های مردمی باید مدیریت شود تا اینکه نگاه سیاسی نسبت به دولت ها و دولت ایران مانع از تبلیغ نشود.
وی با بیان اینکه تبلیغات زیادی علیه اسلام و مذهب شیعه می شود، بیان کرد: برای پاسخ به این شبه افکنی ها و تبلیغات ضد اسلامی و شیعی باید بیشتر هزینه و کار بشود و نهادهای مردمی و فرهنگی داخل کشور این دسته از فعالیت ها را انجام دهند و مانع از افراطی گری بشوند و چهره واقعی دین اسلام که همان اعتدال و خوبی است را معرفی کنند.
وی فعالیت های گسترده رسانه ای و بهره گیری از فضای مجازی برای این موضوع را ضروری اعلام کرد و یادآورشد: مفاهیم اسلامی به زبان های مختلف تبیین و تشریح نشده و بر اساس نیاز جامعه جهانی باید محتواهای ارزشمند و بر پایه توصیه های دین و معارف اهل البیت(ع) آماده و منتشر شود.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با بیان اینکه باید کتاب های قابل فهم و درک اقشار مختلف در دنیا بر اساس مکتب اسلام تهیه و منتشر شود، اضافه کرد: در این راستا اقدامات زیادی انجام نشده و متناسب با توسعه جامعه جهانی باید کار کرد.
وی برقراری ارتباط با مساجد درخارج از کشور را در تبلیغ ارزش های اسلامی و دینی را بستری برای فعالیت تبلیغی اعلام کرد و ادامه داد: از ظرفیت مساجد کشورهای دیگر کمتر استفاده شده و اخیر ستاد عالی کانون های مساجد وزات ارشاد اسلامی این ارتباط را برقرار و چنین اقدامی به توسعه و ترویج فعالیت های دینی و انقلابی کمک می کند.
مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان بر هم افزایی بین دانشگاه ها، سازمان های مردم نهاد و رسانه برای تبلیغ دین در کشورهای دیگر تاکید کرد و گفت: باید امکانات و بسترها برای تبلیغ دین فراهم شود و مراکز آموزشی و حوزه های علمیه و نهادهایی مانند جامعه المصطفی دارای رسانه و امکانات تبلیغی بشوند.
وی افزود: فعالیت های ایران در دیگر کشورها علاوه بر ترویج مبانی اسلامی و انقلابی از تخریب دشمنان علیه ایران جلوگیری می کند و نگاه مردم دنیا نسبت به ایران را تغییر می دهد زیرا افرادی که به ایران سفر کرده اند نگاه آن ها نسبت به مردم و کشور تغییر پیدا کرده و احساس خوبی داشته اند.
وی یادآورشد: باید دستاوردهای نظام را برای مردم تبیین و نگرانی ها را رفع کرد زیرا در داخل کشور پیشرفت های زیادی در حوزه های مختلف انجام شده که برای مردم ایران کمتر معرفی و مورد شناخت است ولی از نگاه دیگر مردم دنیا این پیشرفت ها قابل ملاحظه و توجه بوده است.
مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به عطش جوامع بشری برای دریافت معارف اسلامی اظهارداشت: انقلاب اسلامی نقش جهانی برای گسترش معارف اسلامی دارد و باید ظرفیت های مختلف را برای گسترش این معارف بکار گیرد و اسلام واقعی به دور از تعصب را به ملت های جهان معرفی کرد.
وی رفتار مبتنی بر اعتدال را مهم دانست و تصریح کرد : دین اسلام تاکید بر میان روی داشته و باید این اعتدال را به جامعه بشری نشان داد و با استفاده از تولیدات چند رسانه ای و ترجمه به زبان های مختلف فرصت را برای گسترش ارزش های اسلامی و انقلابی بکار گرفت.
حجت الاسلام نیستانی ادامه داد: باید از فضای مجازی برای ترویج آموزه های دینی استفاده کرد و با وجود تحول در دنیا نیازمند تحول در فعالیت های فرهنگی و تبلیغی و فعالیت رسانه ای قوی و توانمند برای بسط و گسترش ارزش های اسلامی و انقلابی است.
وی با بیان اینکه باید دستاوردهای انقلاب اسلامی در کشور تبیین و در عرصه بین الملل نشان داده شود، گفت: برای فعالیت های فرهنگی و تبلیغی نیازمند بهره گیری از ظرفیت های هنری مثل ساخت فیلم های سینمایی و تهیه نرم افزارهای متنوع در این حوزه است.
وی یادآورشد: در تولیدات دیجیتال فعالیت های ارزشمند و موثری انجام نشده و در این حوزه باید بیشتر سرمایه گذاری و فعالیت ارزشمند بشود و مدل های مدیریتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی برای کشورهای دیگر معرفی شود.
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان اصفهان با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک مدل موثر مدیریتی را معرفی کرده، افزود: این مدل باید در عرصه بین الملل معرفی نشان داده شود.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.