به گزارش ایرنا، محمد اعتدادی روز دوشنبه در گردهمایی مشترک مدیران و نمایندگان معلمان مدارس استان که با حضور وزیر آموزش پرورش در اردوگاه شهید بهشتی شهر ابریشم اصفهان برگزار شد، افزود: تمام همکاران برای رفع این نقیصه و نوسازی و بهسازی مدارس می کوشند و این جزو اولویت های ماست، زیرا زیرساخت آموزشی، بخش مهم عدالت آموزشی محسوب می شود.
وی با اشاره به وجود 156 واحد آموزشی عشایری در استان با پذیرش سالانه 6هزار و 700 دانش آموز گفت: برای رسیدن به عدالت آموزشی باید تمام اقشار را تحت پوشش قرار داد.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان اضافه کرد: پنج هزار و300 واحد آموزشی در 41 ناحیه و منطقه آموزش و پرورش استان وجود دارد.
نماینده معلمان مقطع ابتدایی استان اصفهان نیز در این گردهمایی گفت: افزایش مطالبات سبب کاهش کیفیت آموزشی می شود، زیرا دغدغه های معیشتی از کار کیفی معلمان می کاهد.
ژیلا نجفی، آموزش مهارتی در مدارس را لازم دانست و افزود: آموزش های به روز و همگام با تغییرات جهانی را باید بیش از گذشته جدی گرفت.
نماینده معلمان دوره متوسطه هم در این گردهمایی، تراکم بالای دانش آموزان در کلاس و کمبود تجهیزات و امکانات آموزشی را در زمره مشکلات مدارس دانست و اضافه کرد: نارضایتی از نگارش و ساختار کتاب های درسی، زیاد است و امیدواریم این موضوع اصلاح شود.
سیدمجتبی حسینی با تاکید بر ضرورت رفع تبعیض در آموزش و پرورش و آزادی زندانیان معترض به مشکلات صنفی خود تصریح کرد: از صدا و سیما می خواهیم دست از سر آموزش و پرورش بردارد و اصلاح در این نهاد را به خود افراد مرتبط با آن بسپارد.
نماینده مدیران دوره ابتدایی استان اصفهان نیز در این نشست اظهار داشت: بازنگری در چارت آموزشی ضروری است و کار در مدارس باید از حالت روزمرگی خارج شود و ساز و کارهای اداری کاهش یابد.
حسین ابراهیمی با اشاره به اهمیت بازتعریف اهداف و رویکردهای دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلمان گفت: حضور مشاوران تحصیلی در بدنه آموزش ابتدایی را باید جدی گرفت.
بیژن آل محمدی نماینده مدیران متوسطه استان اصفهان نیز در این جلسه، افزایش طرح های مرتبط با نشاط در مدارس، کاهش ساعات برخی دروس، تفویض اختیار به مدیران و ایجاد زیرساخت های مناسب آموزشی را خواستار شد.
به گزارش ایرنا، گردهمایی مشترک مدیران و نمایندگان معلمان مدارس استان اصفهان با حضور وزیر آموزش پرورش، رئیسان اداره های استانی و شهرستانی و نمایندگان معلمان با هدف بررسی و بیان مشکلات این بخش برگزار شد.
بیش از50 هزار معلم شاغل و30 هزار معلم بازنشسته در استان اصفهان وجود دارد.
هم اکنون850 هزار دانش آموز در بیش از پنج هزار باب مدرسه این استان مشغول تحصیل هستند.

6027/6020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.