به گزارش ایرنا، محمد علی انصاری یکشنبه شب در همایش بین المللی ' انقلاب اسلامی و ادیان توحیدی ' در اصفهان افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حقوق پیروان ادیان توحیدی به رسمیت شناخته شده است و ادیان توحیدی حق دارند مناسک مذهبی خود را انجام دهند.
وی اظهارداشت : از افتخارات جمهوری اسلامی است که پیروان ادیان توحیدی در مجلس شورای اسلامی به عنوان مهمترین نهاد قانونگذاری کشور نماینده دارند و در قانونگذاری مشارکت می کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: مردم جهان طی چهل سال گذشته شاهد زندگی توام با صفا و صمیمی مردم مسلمان ایران با پیروان همه ادیان توحیدی بوده اند و در این بین جهانشهر اصفهان بعنوان یکی از الگوهای شهر زندگی مسالمت آمیز ادیان توحیدی این قبیل همایش ها را میربانی کردها است.
وی اضافه کرد: پیروان ادیان الهی در اصفهان که بعنوان نصف جهان و شهر زندگی پیروان ادیان توحیدی مشهور است چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفته اند.
همچنین رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان از اسلام بعنوان دین رحمانی نام برد و افزود: اسلام برای اعتلای بشریت آمده است و همه ادیان الهی را می ستاید و در قرآن از آنها با غظمت یاد می کند.
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی اضافه کرد: بعنوان مسلمان بر خود لازم می دانیم از هر مظلومی در دنیا که پیرو ادیان الهی باشد ، حمایت کنیم زیرا هرکس در این عالم مورد ظلم واقع شود خواه در فلسطین، لبنان، یمن ، افغانستان و یا هرجای دنیا باشد دل ما نیز آزرده خواهد شد .
وی بیان کرد: برای ما فرقی نمی کند که شکنجه گر کیست و چه دینی دارد بنابراین از او برائت می جوییم و با او مقابله می کنیم.
حجت الاسلام قطبی با اشاره به توجه به حقوق پیروان ادیان الهی در ایران پس از انقلاب اسلامی افزود: حقوق پیروان ادیان توحیدی در قانون اساسی محترم شمرده شده است و امیدواریم بگونه ای رفتار کنیم که آیندگان ما را سرزنش نکنند.
وی با اشاره به خوی خشونت آمیز اسکتبار جهانی در حمایت از اشغالگران و چپاولگران گفت: پیام تعامل پیروان ادیان توحیدی در این همایش به ظالمان در سراسر دنیا این است که دست از ستم علیه ملت های مظلوم و ستمدیده بردارید.
یه گزارش ایرنا، همایش بین المللی انقلاب اسلامی و ادیان توحیدی با حضور روحانیان ادیان توحیدی استان اصفهان و 40 استاد و مدرس حوزه دین از دانشگاه های جهان در اصفهان برگزار شد.
/6026/ 2993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.