به گزارش ایرنا، محمدعلی کوزه گر روز یکشنبه در آیین بهره برداری چند طرح بهزیستی در کاشان افزود: پنج هزار میلیارد ریال از محل تبصره ها و 6 هزار میلیارد ریال از محل اعتبار صندوق توسعه ملی امسال برای ایجاد اشتغال توانخواهان اختصاص یافت.
وی یادآور شد: سال گذشته با استفاده از تسهیلات برای توانخواهان و مددجویان بیش از 57 هزار شغل ایجاد شد که از این میان 27 هزار مورد برای افراد توانخواه و هشت هزار شغل نیز برای معتادان بهبود یافته بود.
مدیرکل امور مشارکت های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: با ایجاد اشتغال برای توانخواهان و مددجویان هم شغل ایجاد شده و هم از آسیبی که این افراد بیکار می توانستند به جامعه وارد کنند، جلوگیری شد.
وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی برای ایجاد اشتغال جامعه هدف راه های گوناگونی دارد و از جمله کارفرمایانی که مددجویان را به کار بگیرند، حق بیمه آنها از سوی این سازمان پرداخت شده یا یارانه ارتقای کمک به توانخواهان را می توان پرداخت.
کوزه گر با اشاره به مشکل مسکن خانواده های دارای 2 توانخواه یا بیشتر گفت: 14 هزار نفر در کشور تاکنون شناسایی شدند و مسکن پنج هزار و 200 نفر آنها واگذر شده و سایر موارد در حال پیگیری و ساخت می باشد.
به گفته وی از ابتدای سال جاری تاکنون 10 هزار واحد مسکونی خانواده های دارای 2 توانخواه یا بیشتر تکمیل شده که تا پیش از دهه فجر نزدیک به هشت هزار واحد تحویل شده بود و سایر واحدها در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی واگذار خواهد شد.
مدیرکل امور مشارکت های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: برای ساخت این واحدها نزدیک به سه هزار میلیارد ریال کمک تسهیلاتی، 600 میلیارد ریال کمک های بلاعوض و 500 میلیارد ریال هزینه انشعاب های آب، برق و گاز هزینه شده است.
وی از ساخت واحدهای مسکونی برای خانواده های دارای یک توانخواه خبر داد و افزود: مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز در این زمینه البته پس از پایان کار ساخت مسکن برای خانواده های با 2 توانخواه یا بیشتر، قول مساعد داد.
کوزه گر تصریح کرد: با توجه به تعداد زیاد خانواده های دارای یک توانخواه در کشور، برای تمهید مسکن باید آنها به دهک های مختلف تقسیم و اولویت بندی شوند.
یک میلیون و 380 هزار نفر توانخواه زیر پوشش سازمان بهزیستی در کشور هستند که 11.2 درصد از اختلال بینایی، 39 درصد اختلال جسمی حرکتی، 24.4 درصد ذهنی، 8.2 درصد اختل روانی، 13.2 درصد شنوایی و 3.9 درصد از اختلال گفتاری رنج می برند.
به گزارش ایرنا، رییس سازمان بهزیستی و هیات همراه برای شرکت در آیین بهره برداری از چهار طرح با ارزش افزون بر 60 میلیارد ریال به کاشان سفر کردند.
کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.