به گزارش ایرنا، عباس رفیعی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح ها در بخش های مختلف شبکه و اتوماسیون، بهینه سازی شبکه، پست های فشار برق هوایی و زمینی و لوازم اندازه گیری مصرف برق است.
وی خاطرنشان کرد: طرح های افتتاح شده شهرستان در سال جاری نسبت به سال گذشته از نظر تعداد و حجم ریالی نسبت به سال گذشته یک درصد رشد داشته است.
رفیعی با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق اصفهان طرح های بسیاری از جمله استفاده از فناوری های جدید و کنترل و اعمال فرمان از راه دور برای مدیریت شبکه را در پیش گرفت، اضافه کرد: در سال 93 میزان خاموشی برای هر مشترک در روز بطور متوسط 2.5 دقیقه بود که اکنون به کمتر از نیم دقیقه رسیده است.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: شهرستان اصفهان یک میلیون و 150 هزار مشترک برق دارد که 77 درصد آنها را خانگی، 16 درصد تجاری، 5.6 درصد عمومی، یک درصد کشاورزی و 0.9 درصد صنعتی تشکیل می دهد.
مرسل صالحی افزود : میزان مصرف برق در مشترکان خانگی 36 درصد و در تجاری 12 درصد است.
وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ها در سال آینده هشت هزار مگاوات کمبود برق خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: مقرر شده پنج هزار مگاوات آن تولید شود اما برای سه هزار مگاوات دیگر باید مدیریت مصرف داشته باشیم تا با مشکل قطعی مواجه نشویم.
وی با بیان اینکه تابستان امسال 21 هزار مگاوات ساعت مصرف برق برای سیستم های سرمایشی وارد مدار برق شد، اظهارداشت: پیک مصرف برق از 15 خرداد تا 15 شهریور و بویژه در ساعت های 11 تا 16 است.
صالحی با اشاره به اینکه در اوج مصرف برق، میزان آن 45 درصد نسبت به روزهای عادی افزایش می یابد، تصریح کرد: تابستان امسال پیک مصرف برق اصفهان نسبت به پیک مصرف پارسال 2.4 درصد افزایش داشت.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد که این شرکت با انعقاد تفاهم نامه با سازمان ها و شرکت های مختلف موفق به صرفه جویی 122 مگاواتی مصرف برق در سالجاری شد هرچند فرهنگسازی در میان مردم برای کاهش مصرف برق ضروری است.
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق اصفهان گفت: در زمان حاضر پنج نیروگاه گازی در شهرک های صنعتی جی، سگزی و محمدآباد جرقویه سالانه 60 هزار مگاوات برق در این شهرستان تولید می کنند.
سارا صالحی افزود: این نیروگاه ها 1.3 درصد از پیک بار شبکه توزیع برق شهرستان اصفهان در تابستان را تامین می کند.
وی با اشاره به اینکه اکنون 143 سامانه انرژی خورشیدی با ظرفیت تولید 2.3 میلیون کیلووات ساعت در سال در این شهرستان فعال است، خاطرنشان کرد: استفاده از این سامانه ها منجر به کاهش یکهزار و 600 تُن گاز گلخانه ای شده است.
صالحی با بیان اینکه این میزان تولید انرژی خورشیدی در زمان حاضر معادل 0.18 (هجده صدم) درصد میانگین پیک بار مصرف برق در شهرستان اصفهان است، گفت: این میزان با شاخص های جهانی فاصله بسیاری دارد.
وی همچنین با اشاره به اینکه 17 ارگان در شهرستان اصفهان برای پایش و تعیین میزان تعهد تولید انرژی خورشیدی اقدام کرده اند، اضافه کرد: در مجموع تعهد سه مگا وات به آنها اعلام شده اما این موضوع تا کنون آنطور که باید اجرا نشده که ممکن است شرایط اقتصادی موجود یکی از دلایل آن باشد.
شهرستان اصفهان با 2 میلیون تَن جمعیت دارای یک میلیون و 150 هزار مشترک برق است که 77 درصد آنها را مشترکان خانگی تشکیل می دهند.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.