به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر عصر روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرضا در تالار 'سرو' این شهرستان یادآور شد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که امروز در روستاهایمان به دنبال ایجاد زمین و خانه ورزش روستایی هستیم.
وزیر ورزش و جوانان گفت:
سلطانی فر گفت: امسال10 خانه ورزش روستایی در استان اصفهان افتتاح می شود.
وی همچنین یادآور شد: در زمینه ورزش و جوانان، قبل از انقلاب کمتر از یکهزار مکان در کل کشور وجود داشت اما هم اکنون بیش از یکهزار و800 مکان احداث شده توسط وزارت ورزش در سطح کشور فعال است.
سلطانی فر افزود: اگر فضاهای ورزشی احداث شده توسط دیگر دستگاه ها را هم در نظر بگیریم تعداد اماکن ورزشی کنونی در سطح کشور به 15هزار مکان می رسد.
نماینده مردم شهرستان های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و مشارکت مردم می توان بسیاری از مشکلات جوانان را حل کرد.
سمیه محمودی اظهار امیدواری کرد که در حوزه جوانان در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه، طرح افزایش وام ازدواج از 15میلیون تومان به30 میلیون تومان تصویب شود و در صحن علنی مجلس رای بیاورد.
وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات دو شهرستان شهرضا و دهاقان، نبود مکان مناسب و کافی برای هیات های ورزشی بوده که نیازمند حمایت دولتی است.
نماینده مردم شهرستان های شهرضا و دهاقان در مجلس تصریح کرد: تاسیس صندوق حمایت از ورزشکاران در شهرستان ضروری است تا آنان برای حل مشکلات مالی خود حامی داشته باشند.
محمودی، تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی در دو شهرستان شهرضا و دهاقان را خواستار شد.
فرماندار شهرضا نیز در این جلسه گفت: در این شهرستان40 هیات ورزشی،43 باشگاه و بیش از هشت هزار ورزشکار سازمان یافته فعال است.
علی اصغر رفیعی نژاد تصریح کرد: امسال290 تیم ورزشی شهرضا به مسابقات استانی ، 208 تیم به مسابقات کشوری و 6 تیم به مسابقات برون مرزی اعزام شدند.
رفیعی نژاد، سرانه فضای ورزشی استاندارد را یک متر اعلام کرد و افزود: این رقم در استان اصفهان و شهرستان شهرضا به ترتیب 75 و 35سانتی متر است.
وی نبود خوابگاه مناسب برای اسکان ورزشکاران برون شهرستانی در زمان برگزاری مسابقات استانی و کشوری و ایاب و ذهاب ورزشکاران شهرضایی برای اعزام به مسابقات برون شهرستانی را از مهمترین مشکلات حوزه ورزش این شهرستان برشمرد.
به گزارش ایرنا، وزیر ورزش و جوانان، امروز در سفر خود به شهرضا پس از حضور در جوار امامزاده شاهرضا(ع) و زیارت مزار شهید حاج محمد ابراهیم همت، از ورزشگاه قدس و برخی دیگر از طرح های ورزشی این شهرستان بازدید کرد.
شهرستان شهرضا با جمعیت حدود160هزار نفر و 23 روستا و 2 شهر شهرضا و منظریه در70 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
پ/6027/7144
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.