به گزارش ایرنا، محمد نادری سمیرمی در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در مدرسه آمنه این شهر با گرامیداشت دهه فجر افزود: امروز روح نقد و مطالبه گری مورد توجه نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی و انقلابی قرار گرفته است.
به گفته وی برپایی گفتمان های متنوع با حضور دانش آموزانی که مسائل را نقد و پاسخ برای سوال هایشان دریافت می کنند، در امتداد اجرای سند تحول بنیادین اجرا می شود.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) آغازگر تحول در جهانی است که ظلم و استبداد و استعمار در آن بیداد می کند و ما نیز باید در ادامه این تحول، ادامه دهنده راه مقدس و آرمانی امام عزیز در دوران کنونی باشیم.
نادری ادامه داد : میراث نظری و عمل امام خمینی (ره)، تعمیق علاقه و پیوند با انقلاب اسلامی، قانون اساسی و ولایت فقیه از جمله بندهای محوری این سند است که بویژه در این ایام الله باید به آن توجه و بر آن تمرکز داشت.
مدیر آموزش و پرورش سمیرم خاطر نشان کرد: طبق اعلام دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور این سند در سال های اخیر سیر صعودی داشته و این روند با همکاری جمع فرهنگیان، اولیا و دانش آموزان دنبال می شود.
وی با بیان اینکه امروز پیکر اقتصاد با برخی سیاسی کاری ها آسیب دیده است، بیان کرد: نقطه مغفول و رکن محوری همه مشکلات موجود فرهنگ و کم توجهی به این عرصه بنیادین و زیرساختی است.
امام جمعه سمیرم در سخنانی با تبریک چهلمین فجر پیروزی نظام اسلامی، ادامه داد : بنای نظام و انقلاب ما بر اساس نقد سازنده و منطقی استوار است.
حجت الاسلام سیف الله دهقانی فیروز آبادی تصریح کرد: نقد خوب و منطقی باید از مدارس شروع شود اما جایگاه نقد نیز باید مشخص و در یک چهارچوب اصولی باشد.
وی تاکید کرد : حفظ حریم و حرمت افراد و جایگاه ها در بیان و ابراز نقد ضروری است بنابراین همه در بیان انتقاد خود آزادند به شرطی که عقلانیت و منطق را در بیان خود لحاظ کنند.
وی ادامه داد: انقلاب شکوهمند اسلامی ٤٠ سال قبل به عنوان یک پدیده بی نظیر در دنیا و خارج از محاسبات دو قطبی دنیای آن روز، به پیروزی رسید و نگاه جهانیان را به سمت و سوی خود سوق داد.
دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: از زمان پیروزی انقلاب، دشمنان نظام، انواع توطئه‌ها را برای ساقط کردن نظام به کار بستند که با لطف خدا و حضور مردم در صحنه همه این توطئه‌ها خنثی شد.
اجرای هماهنگ سرود انقلاب چهل ساله دانش آموزان دبیرستان دخترانه فردوس از جمله برنامه های این مراسم جشن بود.
استان اصفهان دست کم 900 هزار نفر دانش آموز دارد.
7147/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.