به گزارش ایرنا، سید صادق طباطبائی نژاد روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت هفتادمین سالگرد تاسیس شهرستان اردستان با حضور چهار نفر از فرمانداران پیشین افزود: مهمترین چالش منطقه بحث کاهش جمعیت است زیرا از سال 1305 تا 1395 افزون بر 140 هزار تولد داشتیم و 60 هزار نفر نیز فوت کردند.
وی بیان کرد: دلیل بیشتر این مهاجرت کاهش درآمد، رفاه و نبود امکانات است که آن هم نیاز به جمعیت دارد.
نماینده اردستان با قدردانی از فرمانداران پیشین خواستار همکاری آنها و ارائه راهکار برای رفع مشکلات این شهرستان شد و اضافه کرد: ظرفیت در شهرستان می باشد اما در زمینه اشتغال به ابتکار نیاز داریم و از پیشنهادها در زمینه استقبال می کنیم.
وی عنوان کرد: مشکلاتی در کشور وجود دارد و با توجه به بحث تحریم های ظالمانه، مسوولان مسائل جاری را با جا به جایی اعتبارات برطرف کنند؛ همه بودجه عمومی کشور به حقوق و دستمزد اختصاص دارد و بخش توسعه ای در حاشیه قرار گرفته است.
طباطبائی نژاد در ادامه با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: امروز باید فرزندان را انقلابی تربیت و دستاوردها را گوشزد کرد چرا که امروز 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان اردستان از نظر توسعه زیرساخت ها در روستاها چیزی کم نداریم و بیشتر روستاها از گاز و برق برخوردار هستند.
وی افزود: مشکلاتی البته در زمینه آب داریم و این بحث جدی گرفته نشده؛ گرچه بیشتر روستاها دارای مجتمع آبرسانی هستند اما هنوز برخی مانند برزاوند و علیا فاقد آن می باشند.
نماینده اردستان در مجلس همچنین هزینه 25 میلیارد ریالی فوریت های پزشکی زواره و کمک 15 میلیارد ریالی فردی نیکوکار برای اجرای آن و طرح خانه بهداشت با اعتبارهای دولت را به عنوان یکی از خدمات اخیر یادآور شد.
حمیدرضا تاملی، فرماندار اردستان نیز در ادامه با اشاره به خدمت 15 نفر در کسوت فرماندار در این شهرستان از ابتدای انقلاب تا کنون، برگزاری این آیین را فرصتی مناسب برای استفاده از دیدگاه ها و راهکارهای مسوولان پیشین برای توسعه همه جانبه منطقه عنوان کرد.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.