سید جلال حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه انقلاب اسلامی، عوامل حرکت به سمت بی دینی مطلق را از ریشه جدا کرد، افزود: این اقدام پیچش تاریخی مثبتی بود که از مهم ترین دستاوردهای انقلاب به شمار می رود.
وی اظهارداشت : در این دستاورد فقط نجات یک کشور از دست آمریکا و حکومت طاغوتی همچون پهلوی نبود بلکه مهم ترین دستاورد انقلاب حرکت تاریخ به سمت دینداری بود.
به گفته وی سه ضلع مکتب، اسلام و اندیشه شیعه به رهبری حضرت امام (ره) و مردم آن زمان شکل گرفت که اگر هریک از آن اضلاح نبود انقلاب اسلامی با شکست مواجه می شد.
حسینی بیان کرد: از زمان انقلاب تمامی دشمنان علیه ایران متحد شدند و توطئه های مختلفی از جمله تحریم ها را اعمال کردند، همچنین جنگ تحمیلی و تهاجم های فرهنگی از آن زمان تاکنون آغاز شد.
وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی با اتکا به مردم و اعتقاد به دین موفقیت های بسیاری را کسب کرد، البته مشکلاتی را شاهد هستیم که به نبود اعتقاد به خدا و اعتماد به مردم و اعتماد سازی به دشمنان باز می گردد.
این انقلابی پیشکسوت اصفهان یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی را پیشرفت های مهم علمی در زمینه های مختلف برشمرد و بیان کرد: سال 90 معتبرترین موسسات علمی اعلام کردند ایران به رتبه پانزدهم علمی دنیا رسیده است.
حسینی اضافه کرد: همچنین در مهم ترین علوم از جمله علوم استراتژی (های تک)، نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی، هوا فضا و انرژی هسته ای جز کشورهای برتر دنیا قرار گرفته ایم.
وی با بیان اینکه در زمینه های صنعتی پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را شاهد هستیم، افزود: تا سال 90 تولید علم در ایران انجام شد اما در زمینه تبدیل علم به ثروت با مشکلاتی مواجه هستیم به این دلیل که به الگوهای غیر انقلابی و اعتماد به دشمنان روی آوردیم.
وی خاطرنشان کرد: ایران در حالی به این موفقیت ها دست یافت که دشمنان با هم متحد بودند تا مشکلاتی را برای ما ایجاد کنند اما ایران توانست از میان مشکلات و دشمنی ها با موفقیت عبور کند و از پیشرفته ترین کشورهای منطقه جلو بزند.
وی که خواست عنوان مسوولیتش در خبر ذکر نشود گفت: در مسائل منطقه ای موفق شدیم آمریکا، اروپا، کشورهای عربی، رژِم صهیونیستی و حتی ترکیه که به دنبال تسلط بر منطقه بودند را زمین گیر کنیم.
حسینی ادامه داد : در زمان حال از لحاظ قدرت موشکی و پهپادی جز پنج کشور قدرتمند جهان هستیم و هیچ کشوری در منطقه نمی تواند با ما رقابت کند.
به گفته وی در حالی که دشمنان در 40 سال انقلاب اسلامی افول و ما پیشرفت کردیم و وعده هایی که به مردم داده شد باید آن ها محقق شوند.
وی با بیان اینکه مردم مطالباتی دارند، خاطرنشان کرد: راه حل مطالبات این است که به مسیر و اندیشه انقلابی گری برگردیم، باید به مردم تفهیم شود که هرجا انقلابی عمل کردیم موفق شدیم.
به گفته وی اگر در راستای الگوی انقلابی حرکت کنیم تا چند سال آینده جز کشورهای برتر دنیا از لحاظ علمی، اقتصادی و فرهنگی می شویم.
به گزارش ایرنا، امسال برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شعار ' افتخار به گذشته، امید به آینده' انتخاب شد، همچنین همزمان با ایران اسلامی، بیش از 80 کشور جهان در30 نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی میزبان این جشن خواهند بود.
در تقویم جمهوری اسلامی 12 تا 22 بهمن هر سال دهه فجر انقلاب اسلامی نامگذاری شد.
9913/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.