به گزارش ایرنا، گاز منوکسیدکربن ناشی از استفاده زغال در حمام برای گرم کردن چهارشنبه شب در دهاقان جان یک نفر را گرفت و در شهرضا نشت گاز از بخاری بدون دودکش سه نفر را راهی بیمارستان کرد.
غفور راستین روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : اورژانس 115 پس از اطلاع از یک مورد مسمومیت بر اثر زغال در منزلی در شهرستان دهاقان به محل اعزام شد که متاسفانه در این حادثه یک زن 88 ساله جان خود را از دست داد.
وی خاطرنشان کرد: شب گذشته در اسلام آباد شهرضا به دلیل نشت گاز منوکسیدکربن از بخاری بدون دودکش سه مرد 15، 17 و 25 ساله دچار مسمومیت تنفسی شده و پس از حضور نیروهای اورژانس به بیمارستان صاحب الزمان (عج) شهرضا منتقل شدند.
مدیر حوادث و فوریت ‌های پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: علائمی همچون سر درد، سرگیجه، تهوع و بیقراری، تنگی تنفس، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید، کبودی دست و پا و دور لب‌ ها که در نهایت به تشنج، بیهوشی و مرگ منجر می‌شود، از نشانه‌ های مسمومیت با این گاز سمی و خطرناک است.
راستین ادامه داد: در صورت مواجهه با بیمار دچار مسمومیت با منوکسیدکربن، ابتدا او را از محل خارج کرده یا در و پنجره‌ها را باز کنید تا هوای تازه وارد اتاق شود؛ سپس با شماره 115 تماس بگیرید.
سال گذشته 23 نفر بر اثر استنشاق این گاز در استان اصفهان جان خود را از دست دادند.
همچنین سال گذشته تعداد مسمومیت با گاز منوکسیدکربن 242 مورد بود که 46 درصد از این موارد زنان، 44 درصد مردان و بقیه کودکان بودند.
فوریت ‌های پزشکی شهرستان اصفهان با برخورداری از 47 پایگاه شامل 35 پایگاه شهری، 11 پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی و 260 نفر نیروی انسانی عملیاتی به صورت شبانه‌ روزی در حال ارائه خدمات به مصدومان و بیماران اورژانسی است.
/ 7135/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.