به گزارش ایرنا، محمد اعتدادی روز یکشنبه در جمع مدیران مدارس در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان سمیرم افزود : محور برنامه های آموزش و پرورش خود دانش آموزان و فرهنگیان هستند که امسال به بهترین شکل ممکن شکوه و اقتدار نظام اسلامی را در این روزهای مبارک به نمایش خواهند گذاشت.
وی با بیان اینکه در طول این سال ها از نظر کمّی کارها و دستاوردهای زیادی محقق شد، اظهارداشت: جای کار کیفی و روزآمد همچنان در بسیاری از بخش ها بویژه مسایل فرهنگی، تربیتی و آموزشی احساس می شود.
اعتدادی دو طرح گفتمان های دانش آموزی و زندگی به سبک روح الله را از جمله برنامه های خوب این ایام برشمرد و ادامه داد: عنوان طرح زندگی به سبک روح الله آینه زمان است که در واقع راه و منش امام آینه ها، خمینی کبیر را دنبال می کند.
وی به سرکشی امروز خود از 11 مدرسه مختلف روستایی و شهری سمیرم اشاره کرد و گفت: اولین نکته ای که در همه این مدارس به خوبی ملموس بود و دیده شد، همدلی و نشاطی بود که یکی از پایه های سند تحول بنیادین نیز محسوب می شود.
وی تصریح کرد: معلم با اندیشه و دانش آموز با انگیزه به عنوان دو بال ترقی و تعالی نظام تعلیم و تربیت، پیش برنده مسیر الهی و انسانی در امتداد سند تحول بنیادین هستند.
مدیر آموزش و پرورش سمیرم گفت: مدارس چند پایه و دو زبانه موضوع بسیار مهمی است که متاسفانه هنوز در سرفصل های دانشگاه فرهنگیان دیده نشده است.
محمد نادری سمیرمی تصریح کرد: این در حالی است که سختی و تفاوت روش کار، وجود تفاوت ها و تنوع زبانی در این مدارس باید به نوعی در دستور کار این دانشگاه قرار گیرد که این مهم نیز نگاه ویژه وزارتی را طلب می کند.
وی خاطر نشان کرد: پراکندگی زیاد روستاها و آبادی های سمیرم زیاد است و این مورد خاص نیز نگاه ویژه مدیران استانی در حیطه مسایل تعلیم و تربیت و تخصیص اعتبار به این منطقه را می طلبد.
مدیر یکی از هنرستان های شبانه روزی سمیرم خاطرنشان کرد: قرار است 50 درصد دانش آموزان متوسطه دوم به سمت هنرستان ها گرایش پیدا کنند اما امروز شاهدیم بخش زیادی از شرایط برای تحقق این امر مهیا و محقق نشده است.
محمد جعفرپور بروز نبودن تجهیزات مهندسی و کارگاهی و تامین گرمایش سالن های بزرگ کارگاهی را از جمله مشکلات هنرستان ها عنوان کرد و خواستار تاسیس هنرستان کشاورزی در این شهرستان شد.
شهرستان سمیرم دارای 169 مدرسه، حدود 10 هزار دانش آموز، یکهزار و 220 معلم و فعال فرهنگی و 800 بازنشسته نظام تعلیم و تربیت است.
/6026/7147
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.