حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا صالحیان روز یکشنبه به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در گفت و گو با ایرنا افزود : پیش از انقلاب اسلامی در کشور خفقان بود و شهروندان حق نداشتند درباره هر موضوعی به خصوص سیاست های داخلی یا خارجی اظهارنظر کنند.
وی بیان کرد: برخی افراد نمی دانند همین انتقاداتی که از نظام می کنند به برکت انقلاب اسلامی و آزادی است که مردم ایران پس از انقلاب به دست آورده اند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان اظهارداشت: آزادی یکی از شعارهای انقلاب اسلامی بود و در سایه تحقق آن است که ملت به پیشرفت های بزرگی دست یافته است.
وی بیان کرد: استقلال از دیگر اهداف مردم برای سرنگونی نظام شاهنشاهی بود که ملت به این هدف دست یافت و اکنون هیچ دخالت خارجی در مسائل داخلی کشور انجام نمی شود.
صالحیان شکل گیری جمهوری اسلامی را از دیگر اهداف مردم در انقلاب سال 57 بیان کرد و افزود: بر این اساس باید همه قوانین منطبق بر اسلام باشد و هست.
وی ادامه داد: در موضوع جمهوریت همه ملت ایران در اداره امور کشور نقش دارند و مسئولان نظام از رهبری تا رئیس جمهور و وزرا با رای و نظر مستقیم و یا غیر مستقیم مردم انتخاب می شوند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان با طرح این سوال که آیا در گذشته چنین بود؟ اضافه کرد: پیش از انقلاب اسلامی، یک فرد برای همه ملت تصمیم می گرفت و مردم هیچ دخالتی در تعیین سرنوشت خود نداشتند.
وی ادامه داد : اسلام در قبل از انقلاب فقط ظاهری بود اما با شکل گیری انقلاب اسلامی، روح حماسی امام حسین (ع) و علوی در جسم اسلام دمیده شد.
صالحیان تصریح کرد : با انقلاب مردم ایران، اسلام ناب مطرح شد که مختص مرزهای این کشور نیست و بناست که بوسیله آن همه مسلمانان بیدار شوند و برای نجات همه آنان وارد عمل شوند.
وی بیان کرد : این انقلاب خالص و مخلص از درون مساجد و از حرکت پاک مردمی شروع شد و به نتیجه رسید و هیچ قدرتی جز مرجعیت دینی و روحانیت در شکل گیری آن دخیل نبوده است.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در بخش های مختلف دستاوردهای بزرگی داشته است، اضافه کرد : نباید از این دستاوردهای بزرگ به سادگی چشم پوشی کرد.
به گفته وی افراد منصف باید قضاوت کنند که ایران قبل و بعد از انقلاب در زمینه صنعت، بهداشت، آموزش و پرورش، آموزش عالی چه وضعیتی داشته و دارد.
صالحیان ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی، کشور در زمینه دفاعی بطور کامل وابسته بود و تجهیزات دفاعی از خارج تامین می شد و به دلیل همین وابستگی ایران حق اعتراض به کشورهای غربی را نداشت.
وی گفت : اما اکنون درصد بالایی از تجهیزات و وسایل دفاعی در داخل کشور تولید می شود و کشورمان پس از انقلاب اسلامی از صنایع کوچک گرفته تا انرژی هسته ای توانسته است به پیشرفت های مهمی دست یابد و در زمینه علم و سلول های بنیادین حرف های زیادی برای گفتن دارد.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان با اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی امکانات رفاهی شهروندان نیز توسعه یافت، گفت: پیش از انقلاب اسلامی کوچه های بسیاری از شهرهای کشور آسفالت نداشت اما پس از انقلاب اسلامی کوچه های دور افتاده ترین روستاهای کشور آسفالت شده اند و روستاهای کشور از آب آشامیدنی سالم، برق، گاز، مدرسه و مراکز بهداشتی برخوردار شده اند.
وی با بیان اینکه استکبار دوست ندارد مردم ایران مستقل، پیشرفته و در رفاه باشند، افزود: این پیشرفت ها و توسعه امکانات در حالی انجام شده است که نظام جمهوری اسلامی ایران طی 40 سال گذشته در پی اعمال فشار ابرقدرت ها با تحریم مواجه بوده است.
2093/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.