به گزارش ایرنا، مهدی حیدری زاده عصر روز شنبه در سفر به تیران و کرون و بازدید از پروژه های مخابراتی شهرستان در دیدار با فرماندار، نماینده مجلس شورای اسلامی و بخشداران افزود: دسترسی به خدمات ارتباطی و مخابراتی در استان اصفهان فراهم شده و مناطق فاقد تلفن ثابت خانگی در سال های آینده از این خدمات بهره مند خواهند شد.
وی اضافه کرد: در روستاهای فاقد تلفن ثابت خانگی تلفن های عمومی و مراکز عمومی برای برقراری ارتباط پیش بینی شده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات اصفهان با بیان اینکه ضریب تلفن ثابت در این استان نسبت به قبل از انقلاب 20 برابر شده است، تصریح کرد: ضریب تلفن ثابت در این استان بیش از 47 درصد است که این ضریب در مقایسه با میانگین کشوری 9 درصد بیشتر است.
وی با اشاره به توسعه شبکه تلفن همراه در استان یادآورشد: بیش از 98 درصد مردم استان اصفهان دارای تلفن همراه هستند که ضریب نفوذ این وسیله ارتباطی در این منطقه بیش از 100 درصد است.
حیدری زاده ارائه خدمات اینترنت پر سرعت در استان را از دیگر خدمات این شرکت اعلام کرد و گفت: شبکه اینترنت در مناطق مختلف استان توسعه یافته و دسترسی به اینترنت در اماکن عمومی، شرکت های حمل و نقل و امکان تفریحی فراهم شده است.
وی با بیان اینکه از فناوری های نو در بسترهای مخابراتی استفاده می شود، یادآورشد: در زمان حاضر در اجرای شبکه های مخابراتی از فیبر نوری استفاده می شود و سیم های مسی در حال حذف است.
فرماندار تیران و کرون با اشاره به نبود پوشش مخابراتی در دو قسمت این شهرستان گفت: مشکل یکی از این مناطق روستایی رفع شده و نیاز به سرعت فعالیت شرکت مخابرات برای یک نقطه باقی مانده است.
مجید حججی افزود: توسعه فنی مخابرات برای ارائه خدمات بیشتر و تامین نیازهای ارتباطی مردم لازم است که در این شهرستان با اعتبار بخشی صورت گرفته زیر ساخت های لازم برای افزیش خطوط تلفن ثابت فراهم شده است.
وی با اشاره به اختلال در سرعت اینترنت در برخی از مناطق شهرستان یادآورشد: این مشکلات نارضایتی مردم را به همراه دارد که شرکت مخابرات نسبت به رفع چنین چالش هایی اقدام به موقع انجام دهد.
به گزارش ایرنا، استان اصفهان دارای سه میلیون و 82 هزار و 946 شماره تلفن ثابت است دو میلیون و 465 هزار و 848 شماره آن مشغول به کار است و بر این اساس ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان 47.42 درصد است.
نزدیک به پنج میلیون مشترک تلفن همراه اپراتور همراه اول با ضریب نفوذ 95 درصد و 530 هزار پورت اینترنت پرسرعت با ضریب نفوذ 25 درصد است.
ایران تنها کشور منطقه است که سیستم عامل و موتور جست و گر بومی دارد و ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران 110 درصد است.
بر اساس آمار سال 2016 ایران با بیش از 30 میلیون خط تلفن ثابت دهمین کشور و با دارا بودن بیش از 36 میلیون کاربر اینترنت، بیست و یکمین کشور جهان از نظر تعداد کاربر است.
ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه در شهرستان تیران و کرون به ترتیب بیش از 42 درصد و بیش از 33 درصد است.
/6026/7131
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.