ستار آقایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که این شهرستان دارای 23 معدن فلزی و غیرفلزی شامل سنگ، مصالح ساختمانی، سنگ آهن و سرب و روی است ، افزود : مشکلات اقتصادی و تعطیلی بازار این معادن را غیرفعال کرده و نیروی کار آن ها را به نصف رسانده است.
وی بیان کرد: در زمان حاضر 300 نفر در معادن فعال منطقه به کار مشغولند که با فعالیت همه آنها این جمعیت به بیش از 2 برابر افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه سنگ و شن بیشترین آمار معادن تیران و کرون را دارد، خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 97هزار تن از معادن غیرفلزی شهرستان استخراج و در داخل کشور مصرف می شود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تیران و کرون تصریح کرد : دومین معدن سرب و روی کشور در این شهرستان است که از سه معدن فلزی تیران سالانه 50 هزار تن مواد فلزی شامل سرب و روی و سنگ آهن برداشت می شود.
وی یادآورشد: برداشت های معدن سرب و روی این منطقه ظرفیت صادراتی دارد و یک فرصت اقتصادی و درآمدی ملی برای کشور است.
آقایی با بیان اینکه ظرفیت معادن در کشور کمتر شناخته شده است، تصریح کرد: معادن همانند چاه های نفت برای کشور درآمد اقتصادی دارند و باید زمینه های لازم برای فعالیت فراهم و مشکلات پیش روی آن ها برداشته شود.
وی ادامه داد: حمایت از فعالیت معدن داران به اشتغال، درآمدزایی، افزایش صادرات و کسب منفعت اقتصادی منجر می شود.
وی در خصوص آلایندگی و ضرر و زیان معادن منطقه گفت: نظارت بر فعالیت های زیست محیطی معادن بر عهده محیط زیست است که با جلسات برگزار شده با معدن داران آن ها باید این دسته از معضلات را برطرف کنند که این قشر در این خصوص همکاری دارند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تیران و کرون اضافه کرد: میزان انفجارهای معادن غیرفلزی این شهر کاهش یافته و از تکنولوژی های روز برای پپیشرفت در کوه ها و برداشت معادن استفاده می کنند.
استان اصفهان 600 معدن دارد که اکنون 12 واحد آن از جمله شامل معادن شن و ماسه، سنگ آهن، سلیس و سرب و روی در شهرستان تیران و کرون فعالیت می کند.
1.5 میلیارد تن ذخایر قطعی، 4.5 میلیارد تن ذخایر احتمالی سنگ های ساختمانی در کشور وجود دارد که جز سه کشور نخست جهان از لحاظ ذخایر معدنی هستیم.
طبق آمار سال 90، یک هزار و 100 معدن فعال سنگ ساختمان، بیش از 6 هزار واحد سنگبری در کشور وجود دارد که یک سوم آن ها در استان اصفهان هستند.
در کشور پنج هزار واحد معدنی فعالیت دارد.
/6026/7131
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.