به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری بعد از ظهر شنبه پس از اجرای آخرین مرحله رزمایش 'اقتدار 97' نیروی زمینی ارتش، هماهنگی بین نیروها را از دستاوردهای مهم این عملیات توصیف کرد و افزود: ارزیابی تغییر ساختاری و تاکتیکی نیروی زمینی ارتش از اهداف این رزمایش در عرصه نبرد بود که به نحو مطلوبی انجام شد.
فرمانده نزاجا تصریح کرد: در این رزمایش، نیروی زمینی به لحاظ تحرک، جا به جایی سریع نیرو، قدرت تهاجم، توان هلی ‌بُرن و انتقال ادوات سبک، نیمه سنگین و سنگین به حد نصاب مطلوب و مورد نظر دست یافت و نمایش بزرگی از توان رزمی و تهاجمی خود را به نمایش گذاشت.
امیر سرتیپ حیدری، عملکرد هوانیروز را در پشتیبانی نزدیک از یگان های عمل کننده موفقیت آمیز دانست و افزود: توان گردان های توپخانه و زرهی در انهدام سریع و دقیق نقاط دور، از ویژگی های این رزمایش بود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: عملکرد سامانه فرماندهی از دیگر موفقیت های این رزمایش محسوب می شود که یک عملیات پیچیده تازش هوایی، عملیات هلی برن، تحرکات زرهی و توپخانه را همزمان تحت کنترل و فرماندهی خود به اجرا گذاشت.
امیر سرتیپ حیدری با مثبت ارزیابی کردن عملکرد یگان ‌های زرهی نیروی زمینی ارتش گفت: تلاش کردیم تا عملکرد تهاجمی یگان ‌های زرهی را ارتقاء دهیم و به همین دلیل بیشتر تیپ ها را به تیپ های متحرک هجومی و یگان ‌های زرهی را به زرهی متحرک و پیاده مکانیزه و متحرک زرهی تبدیل کردیم تا بتوانند عملیات توأم با تحرک و تهاجم را علیه دشمن انجام دهند.
وی تصریح کرد: در رزمایش بزرگ اقتدار 97، این قابلیت را در یک فضای شبه جنگی مورد ارزیابی قرار دادیم و رکوردهای جدیدی بدست آوردیم.
فرمانده نزاجا گفت: ناظران، رزمایش موفقیت نیروی زمینی در اجرای تاکتیک های جدید و رویکرد آفندی را مورد تایید قرار دادند و باید تا جایی که در توان داریم، قدرت تهاجمی این نیرو را افزایش دهیم.
به گزارش ایرنا، رزمایش بزرگ 'اقتدار 97' نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر شنبه با دستیابی به تمام اهداف از پیش تعیین شده، در منطقه عمومی 'نصرآباد' اصفهان پایان یافت.
در این رزمایش 2 روزه، بیش از 12 هزار نیروی هجومی، انواع عملیات تازش آفندی، تک هماهنگ شده و پاکسازی را با استفاده از نیروهای واکنش سریع به اجرا درآوردند و یگان‌های زرهی، توپخانه، واکنش سریع، پیاده مکانیزه، مهندسی رزمی، مخابرات و جنگال، پهپاد و هوانیروز با پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش، نقش آفرینی کردند.
2093/6027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.