به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی ارتش، در این رزمایش 2 روزه بیش از 12 هزار نیروی هجومی، انواع عملیات تازش آفندی، تک هماهنگ شده و پاکسازی را با استفاده از نیروهای واکنش سریع به اجرا درآوردند.
در رزمایش 'اقتدار 97'، یگان‌های زرهی، توپخانه، واکنش سریع، پیاده مکانیزه، مهندسی رزمی، مخابرات و جنگال، پهپاد و هوانیروز با پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش ، نقش آفرینی کردند.
در مرحله نخست این رزمایش، پس از شناسایی پهپادها و بالگردهای هوانیروز، تیپ 55 ه‍وابرد و تیپ 25 واکنش سریع با تجهیزات کامل توسط بالگردهای ترابری 'شنوک' و '214 ' با عملیات هلی‌ برن وارد منطقه شدند و علاوه بر شناسایی، به عملیات پاکسازی و انهدام عناصر، تجهیزات و استحکامات دشمن پرداختند.
در مرحله پایانی رزمایش 'اقتدار 97' نیز توپخانه ‌های ثابت و متحرک نیروی زمینی ارتش با حجم وسیع آتش در کالیبر‌های مختلف، مواضع دشمن فرضی را از فواصل بین10 تا 30 کیلومتری با شلیک گلوله‌های هوشمند و نقطه زن مورد اصابت قرار دادند.
همچنین یگان‌های زرهی و پیاده مکانیزه با انجام عملیات هجومی و تک هماهنگ شده به سمت دشمن، مواضع و تجهیزات آنها را منهدم کردند.
اجرای عملیات تعقیب و انهدام کامل استحکامات دشمن، از دیگر برنامه‌های مرحله نهایی رزمایش نیروی زمینی ارتش در منطقه عمومی 'نصرآباد' اصفهان بود.
در مجموع، نمایش قدرت، توان تحرک و جابه جایی سریع نیروها و پشتیبانی هوایی بالگردهای هوانیروز در تمام مراحل عملیات، از ویژگی های مهم رزمایش 'اقتدار 97' نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اعلام شده است.
6027/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.