پیمان شاهپوری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری جوانان، پرداختن به مهارت های فنی و حرفه ای برای آماده کردن نیروهای جوان برای ورود به بازار کار و نقش آفرینی در جامعه بسیار لازم است.
وی کارآفرینی را از جمله مأموریت ‌های آموزش و پرورش برشمرد و اظهارداشت : این مهم به عنوان یک ضرورت اجتماعی در دستگاه عظیم تعلیم و تربیت دنبال می شود.
رییس آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش اصفهان تصریح کرد : تاریخچه کارآفرینی به آموزش و پرورش باز می‌گردد و باید شرایطی فراهم شود که دانش آموز پس از آموختن درس های تئوری و نظری بتواند در بازار کار نقش آفرین باشد.
شاهپوری تاکید کرد: راه برون رفت از بیکاری در تقویت و کیفیت بخشی به آموزش های فنی و حرفه ای، کاردانش و متناسب ساختن مهارت آموزی دانش آموزی با نیاز بازارکار است و بر این اساس هنرستان ها باید تولید محور باشند و دانش آموختگان کار آفرین تربیت کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به نیاز بسیار شدید کشور و بازار به رشته های مهارتی، هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای در راستای ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی و بمنظور تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ضروری است.
وی اضافه کرد: بر این اساس مهارت هایی که در هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش آموزش داده می شود درچهار زمینه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر است.
شاهپوری یادآور شد: آموزش های فنی حرفه ای و کاردانش علاوه بر افزایش توان افراد برای انجام کار و تولید، باعث اصلاح هرم شغلی و افزایش توان رقابتی کشور در بازار کار داخلی و بین المللی می شود.
وی هدف از برگزاری بسیاری از دوره های آموزشی در این واحدهای آموزشی را نوآوری، توانمندسازی برای ورود به جامعه و آموزش همکاری گروهی و پیشرفت عنوان کرد.
رییس آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش اصفهان بیان کرد: همچنین با برپایی بازارچه های کسب و کار دانش آموزی، زمینه خوداشتغالی و مهارت ورود دانش آموزان برای کسب و کار در جامعه فراهم می شود.
وی تاکید کرد: ناگفته نماند که در کنار آموزش مهارت‌های کار‌آفرینی، دانش‌آموزان نیازمند مهارت‌های مدیریتی، ارتباط با مشتری، بازاریابی، تبلیغات و بسیاری موارد مرتبط هستند تا بتوانند با بازار کار پیوند برقرار کنند.
اکنون 400 واحد آموزشی و هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش در 41 منطقه و ناحیه آموزشی استان اصفهان فعالیت دارد که 48 هزار و 500 نفر هنرجو در 34 رشته فنی و حرفه ای و 77 رشته شاخه کاردانش به تحصیل مشغول هستند.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.