نائب رییس هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه اصفهان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: گسترش فرهنگ اسلامی وقف و احسان در جامعه، رشد کمی و کیفی دانشگاه، بستر سازی برای سرمایه گذاری خیران آموزش عالی، حمایت از خیران و واقفان دانشگاه، حمایت از نخبگان و خیران علمی، ساماندهی و به کارگیری آورده های مالی هیات امنا از اهداف تشکیل این بنیاد است.
احمد براآنی افزود: این بنیاد به دنبال تشکیل بنیاد حامیان علم و فناوری در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تا کنون در 64 دانشگاه از جمله اصفهان تشکیل شده است.
وی با اشاره به فعالیت مجمع خیران دانشگاه اصفهان از سال 80 تا کنون، تصریح کرد: فعالیت های این مجمع در بنیاد حامیان، سازمان یافته تر و گسترده تر خواهد شد.
براآنی با بیان اینکه کمک خیران در سال های گذشته بیشتر در بخش طرح های عمرانی و خرید تجهیزات دانشگاهی بود، گفت: این کمک ها و مساعدت ها در بنیاد حامیان در چند بخش از جمله حمایت از ساخت و ساز و خرید تجهیزات و توسعه کمی دانشگاه، حمایت از طرح های نوآورانه و کارآفرینانه، اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان و استفاده از ظرفیت استادان نیکوکار و دانش آموختگان دانشگاه در داخل و خارج کشور گسترده تر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه اصفهان 80 هزار دانش آموخته دارد، افزود: ما به دنبال جذب ظرفیت ها و توانایی های آنها و همچنین افراد نیکوکار خارج از کشورهستیم.
نائب رییس هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه اصفهان، خاطرنشان کرد: در حال طراحی وب سایتی برای این بنیاد هستیم تا علاقه مندان به شرکت در برنامه ها امکان ثبت نام در آن را داشته باشند.
وی با بیان اینکه مهدی کرباسیان به عنوان رییس هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه اصفهان، انتخاب شد، اضافه کرد: کرباسیان، اهل اصفهان است و پیش از این، عضو هیات امنای دانشگاه اصفهان بود و دارای سوابق اجرایی از جمله در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت است.
به گزارش ایرنا، هوشنگ طالبی، مهدی کرباسیان، بهرام سبحانی، سید عبدالحسین ساسان، مسعود صرامی، منصور یزدی زاده، نعمت الله اکبری، محمد حسین رضایی، محمد ابکاه خواجویی، ولی الله میرخانی، محمد حسین فقیهیان، احمد براآنی، سید محسن قائم فرد، محمد صالح طیب نیا و محمد رضا ایروانی، اعضای هیات امنای بنیاد حامیان دانشگاه اصفهان هستند.
دانشگاه اصفهان به عنوان یکی از 12 دانشگاه برتر کشور، فعالیت خود را از سال 1335 آغاز کرد و دارای 13 دانشکده، 48 گروه آموزشی،2 مرکز زبان آموزی، پنج پژوهشکده، پنج مرکز پژوهشی، 36 گروه پژوهشی، 650 عضو هیات علمی و 15 هزار دانشجو است.
52 درصد دانشجویان این دانشگاه در مقطع کارشناسی، 31 درصد در مقطع کارشناسی ارشد و 17 درصد در مقطع دکترا تحصیل می کنند.
رتبه این دانشگاه در بین دانشگاه های جهان 801 تا 1000 و در بین دانشگاه های آسیا 201 تا 250 است.
3011/6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.