به گزارش ایرنا، ابراهیم صالحی عمران سه شنبه شب در حاشیه دهمین المپیاد ورزشی استادان و کارکنان دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور به خبرنگاران بیان کرد: مجوز راه اندازی 31 مرکز رشد و نوآوری در نقاط مختلف کشور از هیات امنای دانشگاه گرفته شده است.
وی مرکزهای رشد و نوآوری را نقطه پیوند بین علم و عمل دانست و افزود: هنگامی که پژوهش انجام و علم تولید شد، باید در این مرکزها تولید و خدمات در نمونه های کوچکتر به صورت عملی انجام پذیرد.
رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: پژوهش در مرحله نخست، مرکزهای رشد در مرحله دوم و واحدهای صنعتی تولیدی در مرحله سوم به عنوان یک حلقه اتصال دانشگاه و صنعت هستند و رویکرد جدید این دانشگاه نزدیک شدن به تجاری سازی می باشد.
وی اضافه کرد: بر این اساس قرار شده تا مرکزهای نوآوری با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مرکزهای آموزشی زیر مجموعه این دانشگاه در سراسر کشور راه اندازی شود.
صالحی عمران تاکید کرد: مرکزهای نوآوری می توانند به فعالیت های مربوط به کسب و کارهای نوپا و بسیاری از اقدام هایی که منجر به توسعه بهتر اشتغال با رویکرد مهارت محوری کمک کنند.
وی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را جزو بزرگترین مرکزهای آموزشی کشور دانست و گفت: رسالت اصلی این دانشگاه تربیت کاردان، بهبود مهارت های نیروهای انسانی کشور و ارتباط تنگاتنگ با تولید، صنعت و خدمات است.
رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور افزود: این دانشگاه باید در بحث اقتصاد مقاومتی بتواند نقش اصلی خود را ایفا کند و بر این اسا منابع انسانی برایش بسیار مهم می باشد.
وی همچنین با اشاره به بودجه هشت هزار و 500 میلیارد ریالی سال آینده دانشگاه فنی و حرفه ای، از رشد 13 درصدی آن نسبت به بودجه سال جاری خبر داد.
صالحی عمران عنوان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای به علت مواد مصرفی، کارگاه و درس های عملی نیازمند بودجه بیشتری است که امید می رود دولت و مجلس منابع بیشتری در اختیار این دانشگاه قرار دهند تا بتوان برای بهبود کیفیت آموزش نیز اقدام کرد.
رییس دانشکده فنی و حرفه ای شهید رجایی کاشان نیز به دهمین دوره المپیاد ملی ورزشی استادان و کارمندان دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور اشاره کرد و گفت: این المپیاد به عنوان یکی از بزرگترین گردهمایی کارکنان دانشگاه های فنی و حرفه ای در بخش های خواهران و برادران در رشته های تنیس روی میز، فوتسال و والیبال برگزار خواهد شد.
احمد اشرفی افزود: 31 تیم فوتسال، 23 تیم والیبال و 100 نفر ورزشکار در رشته تنیس در بخش آقایان و 21 تیم و 70 نفر ورزشکار در رشته تنیس از بخش بانوان در دهمین دوره المپیاد ورزشی دانشگاه فنی و حرفه ای شرکت کردند.
وی با اشاره به آغاز المپیاد ورزشی دانشگاه فنی و حرفه ای از سال 81 در تبریز یادآور شد: برگزاری این رویداد موجب همگرایی در بین کارمندان و استادان و تقویت روحیه تعاون و همکاری می شود.
به گزارش ایرنا، دهمین دوره المپیاد ورزشی استادان و کارکنان دانشگاه فنی و حرفه ای با حضور یک هزار و 300 نفر ورزشکار از دوم تا هشتم بهمن ماه به میزبانی سالن ورزشی دانشکده فنی و حرفه ای شهید رجایی کاشان برگزار می شود.
جمعیت دانشجویی نزدیک به 160 هزار نفری در 100 رشته تحصیلی دوره های کاردانی و آموزش مهارتی و نزدیک به 100 رشته کارشناسی ناپیوسته در 173 دانشکده و آموزشکده دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نقاط مختلف کشور به تحصیل اشتغال دارند.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.