به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز سه شنبه در گردهمایی شهرداران استان در محل تالار شهروند اصفهان افزود: شهرداری های استان اصفهان در این زمینه عقب هستند و گزارش های خوبی از آنها ندارم.
وی از سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خواست تا با تشکیل تیمی متشکل از شهرداران استان برای روان سازی امور مردم در شهرداری ها و شفاف سازی آنها اقدام کنند.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه کار در شهرداری ها نباید بر مبنای چانه زنی باشد، تصریح کرد: همه مشکلات موجود از امریکا و استکبار نیست بلکه بخشی از آن از خود ما و بد مدیریت کردن است.
رضایی با بیان اینکه پس از شهرداری ها، بیشترین شکایت ها از اداره ثبت (اسناد و املاک) و بیمارستان ها بوده است، خاطرنشان کرد: اداره کل ثبت در استان اصفهان برای رفع این موضوع و روان سازی امور جاری مردم اقدام های خوبی انجام داده است.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اگر نوآوری و خلاقیت نباشد، هیچ کاری نمی توان کرد، گفت: سازمان ها و نهادها باید به گونه ای عمل کنند که مردم احساس کنند خادم آنها هستیم.
رضایی با تاکید بر اینکه شهرداری، متعلق به همه شهر است، افزود: دلیلی ندارد در یک شهر فقط با یک گروه رفت و آمد داشته باشیم.
وی با بیان اینکه بدلیل جنگ اقتصادی همه جانبه دشمن علیه کشورمان، روزهای سختی در پیش رو خواهیم داشت و معیشت مردم با مشکل روبه رو است، تصریح کرد: ما نباید به مشکل مردم اضافه کنیم.
به گفته وی برخی بانک ها به دلیل الکترونیکی شدن فرایندهایشان در صدد تعطیلی برخی شعبه های خود در شهرها هستند اما اکنون زمان مناسبی برای آن نیست.
استاندار اصفهان همچنین با انتقاد از هزینه کردن برای نصب بنرها جهت خوشامدگویی به مسوولان، اظهار داشت: ما باید ساده زیست و مردمی باشیم و دستور می دهم که این هزینه ها صورت نگیرد.
وی با تاکید بر اینکه مسائل مالی دولت با وجود فشارهای جنگ اقتصادی، زیاد است، اضافه کرد: ما دولتمردان قوی داریم که با این حجم فشار در حال مدیریت کردن کشور هستند.
رضایی همچنین با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، گفت: چهل سالگی به معنای پختگی و بلوغ انقلاب است.
وی سیاست دولت را صداقت خواند و افزود: این به معنای با مردم بودن و با آنها سخن گفتن است و باید شهرداری ها این موضوع را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.
رییس سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان نیز در این همایش گفت: در سال های گذشته قرار بود کارهای بسیاری برای افزایش ثروت شهرداری ها و بکارگیری آنها در جهت منافع مردم انجام شود.
ناصر نفری با تاکید بر اینکه شهرداری ها باید در جهت مردم حرکت کنند، افزود: سال های اخیر اتفاق هایی در سازمان همیاری شهرداری ها رخ داد اما امروز ما تلاش می کنیم که جایگاه شهرداری ها در آن بهبود یابد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در سال های دور آزاد راه اصفهان - نطنز - کاشان با اعتبار 210 میلیارد ریال ساخته شد اما اکنون دولت بابت آن حدود چهار هزار و 500 میلیارد ریال بدهکار است.
به گزارش ایرنا، این همایش با حضور شهرداران استان اصفهان و با هدف تبادل نظر درباره فعالیت سازمان های همیاری و خدمات طراحی شهرداری های استان اصفهان برگزار شد.
استان اصفهان با حدود پنج میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارای 107 شهر است.
بر اساس نتایج سرشماری 95 از جمعیت ساکن در استان اصفهان 88 درصد در شهرها و 12 درصد در روستاها ساکن هستند که در مقایسه با سال 90 حدود یک درصد از جمعیت روستایی کم و به جمعیت شهری اضافه شده است.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.