اورژانس اجتماعی یکی از برنامه‌های مداخله‌ای بهزیستی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌ رود که وظیفه آن مداخله در بحران ‌هایی از جمله همسر آزاری، خشونت، خودکشی، کودک آزاری است.
افسانه میرزاییان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون 16 مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان های این استان به آسیب دیدگان اجتماعی و یا افراد در معرض خشونت خدمات رایگان ارائه می دهد.
وی اضافه کرد: در این مراکز به صورت شبانه ‌روزی با تیم تخصصی روانپزشک، پزشک، مشاور حقوقی، مشاور تربیتی، مددکار اجتماعی و روانشناس به آسیب دیدگان خدمات لازم داده می شود.
وی ادامه داد : اورژانس اجتماعی با هدف کنترل و کاهش آسیب‌ ها برای جامعه هدف شامل زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب ‌دیده، دختران فراری، زوجینی که دچار اختلاف یا متقاضی طلاق، افرادی که دچار موارد کودک‌ آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و تشکیل شده است.
کارشناس مسوول دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی اصفهان با اشاره به اینکه زنان یا دختران در معرض آسیب یا خطر می‌ توانند در هر ساعتی از شبانه ‌روز به این مرکز مراجعه کنند، گفت: پذیرش در این مراکز به دو صورت خود معرف یا با دستور مقام قضایی است که روش اولیه صورت مراجعه شخصی و روش دوم به صورت اجباری است.
میرزاییان با بیان اینکه مراجعه کنندگان به اورژانس اجتماعی در مدت کوتاه در این مرکز نگهداری می شوند، تصریح کرد: مرکز مداخله در درمان بهزیستی صرفا یک مرکز موقتی است و باید در طول 21 روز تکلیف مراجعان روشن شود.
وی درباره شیوه ایجاد شرایط پایدار برای آسیب دیدگان در این مراکز گفت: مراکز بهزیستی گاهی اوقات شرایط برگشت و پذیرش فرد در خانواده را مهیا می‌ کنند و در برخی موارد هم فرد در معرض آسیب بوده یا شرایط خانواده برای فرد نامناسب است که این دسته افراد در خانه‌ های سلامت یا خانه‌های کودک و نوجوان پذیرش می‌ شوند.
میرزاییان خطر تلفن 123 را برای اورژانس اجتماعی راه‌اندازی شد و بعد از آن هم خدمات سیار این اورژانس با حضور خودروهایی که نشان 123 بر روی آنها درج شده در سطح شهر تردد می کند.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.