به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه توانمندی فعالان حوزه سیستم‌ های بازیافت انرژی، تجهیزات انرژی‌های نو، تجهیزات و مصالح ساختمانی سازگار با محیط زیست 55 شرکت کننده از استان های اصفهان و تهران در فضای پنج هزار و 500 مترمربع به نمایش گذاشته شده است.
در این نمایشگاه در بخش بهره وری انرژی ساختمان، انواع تجهیزات و مصالح ساختمانی سازگار با محیط زیست و ساختمان سبز، انواع عایق ها(رطوبتی، حرارتی و صوتی) و سیستم های کاهنده آب و انرژی، درب و پنجره های دو جداره و سیستم های گرمایشی، سرمایشی و تهویه مطبوع با راندمان انرژی مثبت و همچنین سیستم های کنترل هوشمند ساختمانی در زمینه انرژی در معرض نمایش قرار داده شده است.
همچنین در بخش بهره وری انرژی در صنعت، شرکت های خدمات انرژی و بازرسی در زمینه برچسب انرژی، معایه فنی وو موتورخانه و همچنین سیستم های بازیافت انرژی و همچنین شرکت ها و موسسات فعال در زمینه آموزش مباحث انرژی و نرم افزارهای مرتبط حضور دارند.
در بخش دیگری از نمایشگاه، مجموعه فعالیت های و سیستم های نوین در بهره وری انرژی در حمل و نقل و تجهیزات انرژی های نو و تجدید ناپذیر به نمایش گذاشته شده است.
شرکت کننندگان شاخص اصفهان در این نمایشگاه شامل شرکت ذوب آهن اصفهان، معاونت معماری و شهرسازی، اداره برق، مخابرات، آجرنماچین، معاونت حمل و نقل و ترافیک استان هستند.
در حاشیه برگزاری این نمایشگاه اولین همایش ملی ساختمان پایدار و انرژی، چالش ها، ضرورت ها و راهکارها نیز در روزهای آینده برپا می شود.
این نمایشگاه به مدت چهار روز تا 30 دی ماه از ساعت 15 تا 21 میزبان برای بازدید عموم دایر است.
به گفته رییس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی کشور، مقررات ملی ساختمان که 20 سال پیش تدوین شده و اکنون بخش هایی از آن مورد بازنگری قرار گرفته است جوابگوی بحران های کنونی از جمله آب، انرژی، محیط زیست و تغییر اقلیم نیست و نیازمند مقررات جهانی و بین المللی برای رشد و توسعه خدمات مهندسی است.
احمد رضا طاهری در نشست خبری این نمایشگاه عپاعلام کرده بود که 20 تا 50 درصد مصرف انرژی در ساختمان های سبز به انرژی تجدید پذیر تبدیل می شود از این رو پدیداری شهر سبز و شهر هوشمند نیازمند همت ارگان های مختلف است.
رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی کشور افزود: باید هدف از ساختمان سازی و خرید ساختمان را عوض کنیم چون هدف از ساختمان سازی حفظ آسایش، ایمنی، رفاه و بهداشت است.
وی همچنین راهکار حل آلودگی هوا و هدررفت انرژی توسط ساختمان ها را در گرو توسعه پایدار دانست و گفت: باید در ساخت و ساز به سه اصل اقتصاد، اجتماع و زیست محیط توجه شود اما در زمان حال تنها به مقوله اقتصاد توجه می شود.
رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به قوانین کشور در راستای انرژی بیان کرد: در کشور ما 20 قانون انرژی اصلاح الگوی مصرف، مبحث 19 مقررات ملی ساختمان، رفع موانع تولید رقابت پذیر و استاندارد وجود دارد اما مجری برای قوانین نداریم.
6026/6994
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.