به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه در اتاق بازرگانی اصفهان، افزود: تولیدکنندگان و صنعتگران کشور و استان با مشکلات زیادی مواجه هستند و ما در سطح استانی برای حل معضلات آنها می توانیم با مدیرانی که کار شکنی و سنگ اندازی می کنند، برخورد کنیم.
وی تصریح کرد: برخی مدیران می گویند که آیین نامه های بالادست به آنها اجازه انجام برخی کارها را نمی دهد که باید این موضوع بویژه در بخش بانکی، حل شود.
استاندار اصفهان به یک مثال در این زمینه اشاره و اضافه کرد: مسکن روستایی در برخی استان ها تا 65 درصد پیشرفت داشته اما در اصفهان 25 درصد بوده که یکی از مهمترین دلایل آن، عدم همکاری بانک هاست.
رضایی با بیان اینکه هفته آینده جلسه مشترکی با مدیران بانک های استان خواهم داشت، بیان کرد : اگر بانک ها نخواهند که همکاری کنند با آنها برخورد خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه در برخی مسائل، آبروی نظام و کشور مطرح است، یادآور شد: امروز کسی که یک فرصت شغلی ایجاد می کند، قهرمان و کسی که کمک می کند که یک نفر بیکار شود، خیانتکار است.
رضایی با بیان اینکه این استان، مظلوم و محروم است، تصریح کرد: بسیاری از مسوولان وقتی به اصفهان می آیند فقط زیبایی های آن را می بینند درحالی که در سه کیلومتری این شهر، مناطقی با وضعیت نامطلوب داریم.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه عده ای بر وجود بوروکراسی اداری و سخت گیری زیاد در اجرای قوانین در استان، تاکید دارند، اضافه کرد: اینقدر این حرف را تکرار نکنیم زیرا باعث ایجاد این باور حتی در میان مسوولان و سرمایه گریزی می شود.
وی با بیان اینکه در زمان جنگ اقتصادی باید قوانین متناسب با آن تغییر کند، خاطرنشان کرد: هنوز بخشنامه ها و قوانین با این جنگ وفق نیافته است.
رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این مراسم گفت: مصاحبه های مکرر درباره کاهش نرخ ارز باعث بلاتکلیفی صادرکنندگان شده است بنابراین باید نرخ تضمینی و کد قیمت ارز صادراتی تعیین شود.
مسعود گلشیرازی، تسهیل مراودات با کشورهای همسایه را از خواسته های صادرکنندگان ذکر و اضافه کرد: باید ساز و کار ورود موقت کالاها تسهیل و به رتبه بندی کارت های بازرگانی توجه شود.
وی به مشکلاتی که فعالان اقتصادی در زمینه بانکی دارند، اشاره و تصریح کرد: بانک ها یک بار در سال 91 تیغ کشی کردند و اکنون دوباره تیغ کشی آنها آغاز شده است.
این کارشناس، برخی زیرساخت های لازم برای توسعه صادرات را برند ملی، ایجاد خوشه های صادراتی، حفظ سرمایه اجتماعی و اعتماد بین تاجران و دولت، پرهیز از مقطع نگری به جای عمق نگری و استفاده از تجربه های قبلی اعلام و خاطرنشان کرد: امید است با راه اندازی مرکز رشد و توسعه صادرات و تجارت الکترونیکی در اتاق بازرگانی اصفهان، رشد معناداری در این عرصه اتفاق بیفتد.
به گزارش ایرنا در این آیین با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، از هفت شرکت ممتاز استانی، 20 شرکت نمونه استانی و 30 شرکت قابل تقدیر استانی در عرصه صادرات تجلیل شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای حضور در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه اصفهان و بازدید از تعدادی از واحدهای صنعتی و معدنی، امروز پنجشنبه به این استان سفر کرد.
رضا رحمانی در سفر یکروزه، نخست جلسه ای با اعضای اتاق بازرگانی اصفهان داشت و پس از آن در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه این استان شرکت کرد.
بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، شرکت تولید لوازم خانگی اسنوا و مجتمع طلای موته از دیگر برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت است.
وی همچنین در سفر به شهرستان گلپایگان ضمن بازدید از شرکت دیار خودرو، جلسه ای نیز با صنعت گران این شهرستان خواهد داشت.
اصفهان با 9 هزار واحد تولیدی، صنعتی ترین استان کشور است.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.