به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر لارگانی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان، افزود: روزگاری صنعت و اشتغال اصفهان در کشور نمونه بوده اما اکنون اینگونه نیست.
وی گفت: شهرک صنعتی شهرستان فلاورجان با مصوبه شورای عالی انقلاب تاسیس شده، در سال 90 بیش از 12 هزار و 500 نفر در آن مشغول به کار بودند که این رقم به چهار هزار و 500 نفر رسیده است.
وی اضافه کرد: نباید در زمان رکود اقتصادی، سازمان امور مالیاتی، بانک‌ها، تامین اجتماعی و گمرک بر صنعتگر فشار وارد کنند.
حجت الاسلام موسوی لارگانی با بیان این که ترخیص نشدن کالاها باعث تعطیلی کارخانه‌ها می‌شود، افزود:در زمان تحریم باید بروکراسی اداری را کم کنیم چون فشارهایی که به تولید کننده‌ها و صنعتگران وارد می‌شود باعث شده صنعتگران ما نتوانند بازار عراق را در دست بگیرند.
وی با بیان اینکه امروز سرمایه گذاری در بانک ها به صرفه تر از ماندن در صنعت است گفت: در مقطعی که جنگ اقتصادی تمام عیار علیه ما است نباید خود تحریمی داشته باشیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به این که صدور بخشنامه و لغو بخشنامه‌های قبلی راهکار نیست، افزود: بیش از 20 بخشنامه در یک ماه گذشته برای ارز صادر شده که اینگونه اقدام ها صنعتگر را فلج می ‌کند.
وی اضافه کرد: تولید کنندگانی که با ارز سه هزار تومانی کالاهایی را تولید کردند و فروختند اکنون با این قیمت ارز نمی‌توانند تولید را ادامه دهند.
حجت الاسلام موسوی لارگانی گفت: با رونق صادرات، اشتغال و اقتصاد رونق پیدا می کند.
وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید مدافع آب استان اصفهان باشند و از حقوق مردم اصفهان دفاع کنند خاطر نشان کرد: انتظار داشتم اعضای مجلس و دولت همگی یکصدا به دنبال حل مساله آب اصفهان باشند.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان اظهار داشت: اصفهان به عنوان نقطه راهبردی کشور بودجه 11 استان را تامین می‌کند اگر این استان فلج شود مشکلات بسیاری برای کشور پیش می آید.
در این مراسم که با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت برگزار شد ، هفت شرکت ممتاز استانی، 20 شرکت نمونه استانی و 30 شرکت قابل تقدیر استانی تجلیل شدند.
استان اصفهان یک هزار و 100 صادر کننده در تمام گروه های کالایی شامل مواد غذایی، کشاورزی، صنعتی، صنایع معدنی و صنایع دستی دارد.
7150/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.