به گزارش ایرنا، اسرافیل احمدیه روز پنجشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: این استان در 9 ماهه گذشته یک میلیارد و 700 میلیون دلار صادرات داشته است. وی با قدردانی از وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تفویض اختیار ثبت سفارش ها به استان ها اظهار داشت : در مدت کوتاه تفویض اختیار به استان تاکنون 600 مورد تائید و ارسال شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان این که این استان رتبه دوم ثبت سفارشات را پس از استان تهران به خود اختصاص داد، تصریح کرد: تاکنون 340 میلیون دلار سفارش تائید و ارسال شده است.
به گفته وی با واگذاری و تفویض اختیار، دیگر ضرورتی به رفت و آمد واردکنندگان و صادرکنندگان به تهران برای ثبت سفارش وجود ندارد.
وی با اشاره به انتخاب صادرکنندگان نمونه استان یادآور شد: صادرکنندگان نمونه استانی پس از چندین جلسه کار کارشناسی انتخاب شدند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ادامه داد : این صادرکنندگان از بین 50 شرکت در سه گروه ممتاز ملی، ممتاز و نمونه استانی انتخاب شدند.
به گفته وی در جلسه امروز با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت در اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اصفهان، از هفت شرکت ممتاز استانی، 20 شرکت نمونه استانی و 30 شرکت قابل تقدیر استانی تجلیل شد.
بیشترین صادرات اصفهان شامل فلزات سنگین، فرآورده‌های نفتی، فرش و کفپوش، محصولات لبنی، مصنوعات سنگ، گچ و سیمان، سنگ فلز جوش و خاکستر آن، محصول شیمی آلی، مواد پلاستیکی و اشیاء آن، محصولات سرامیکی و مصنوعات چُدن و آهن است.
عراق، امارات متحده عربی، افغانستان، تایلند، عمان، پاکستان، چین، ترکیه، ترکمنستان و ارمنستان 10 کشور مقصد صادراتی استان اصفهان هستند.
استان اصفهان یک هزار و 100 صادر کننده در تمام گروه های کالایی شامل مواد غذایی، کشاورزی، صنعتی، صنایع معدنی و صنایع دستی دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای حضور در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه اصفهان و بازدید از تعدادی از واحدهای صنعتی و معدنی، امروز پنجشنبه به این استان سفر کرد.
رضا رحمانی در سفر یکروزه، نخست جلسه ای با اعضای اتاق بازرگانی اصفهان داشت و پس از آن در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه این استان شرکت کرد.
بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، شرکت تولید لوازم خانگی اسنوا و مجتمع طلای موته از دیگر برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت است.
وی همچنین در سفر به شهرستان گلپایگان ضمن بازدید از شرکت دیار خودرو، جلسه ای نیز با صنعت گران این شهرستان خواهد داشت.
7150/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.