محمد عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح تفکیک زباله از مبدا در اردستان و زواره با پیگیری های صورت گرفته از یک ماه گذشته آغاز و با پیمانکار قرارداد بسته شده است.
به گفته وی، بر اساس این قرارداد روزانه نزدیک به 100 تن زباله تولیدی در شهرستان اردستان جمع آوری می شود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان تصریح کرد: هفت مرکز دفن زباله در اردستان و چهار مرکز در بخش زواره هم اکنون وجود دارد که شرایط آنها چندان مناسب نیست و تا زمان مصوب نشدن طرح جامع، این مشکلات همچنان وجود خواهد داشت.
وی همچنین نبود سازمان مردم نهاد (سمن) را از دیگر کاستی های حوزه محیط زیست شهرستان اردستان برشمرد و از نهادهای فرهنگی و علاقه مندان در این زمینه درخواست همکاری کرد.
عباسی یادآور شد: نذر طبیعت البته در اردستان وجود دارد و در سال جاری تعداد چهار مخزن فلزی آب و پنج آبشخور از سوی افراد نیکوکار در این شهرستان اهدا یا ساخته شده است.
وی به اجرای طرح محیط بان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: 80 نفر از دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش در روستاهای هندوآباد، کچو مثقال، زفرقند، درباغ و مزدآباد که در محدوده منطقه حفاظت شده کهیاز واقع شدند، آموزش های زیست محیطی دیدند و اجرای طرح محیط یار نیز در 13 مدرسه اردستان در دستور کار قرار دارد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان با اشاره به صدور 65 پروانه شکار پرونده عنوان کرد: منطقه حفاظت شده کهیاز با 92 هزار هکتار وسعت و منطقه شکار ممنوع خارو با 100 هزار هکتار وسعت دارای گونه های جانوری گوناگونی می باشد که در سرشماری امسال 20 درصد کاهش به چشم می خورد.
وی ساخت پاسگاه شکاربانی خارو با 85 در صد پیشرفت فیزیکی و کهیاز با 35 درصد پیشرفت را اعلام و افزود : این دو طرح در سال 98 تکمیل و افتتاح خواهند شد.
عباسی در ادامه بحث محیط زیست انسانی و طبیعی را اولویت نخست این اداره دانست و بیان کرد: 296 مورد پایش صنایع و 64 مورد پایش معادن در سال جاری صورت گرفت که از نظر زیست محیطی مشکل خاصی نداشتند.
وی همچنین به 25 مورد پیگیری قضائی اشاره کرد که 17 مورد منجر به رای شده و 2 پرونده تصرف اراضی ملی نیز تشکیل شده که هنوز منجر به صدور رای نشده است.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.