محمدرضا احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طول خط این طرح 14.5 کیلومتر و از ترمینال صفه تا بهارستان است که تاکنون حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی زیرساختی و 15 درصد رو ساختی داشته است.
وی از آغاز احداث ایستگاه مترو بهارستان خبر داد و اظهارداشت: این عملیات از 2 ماه گذشته آغاز شده است و به تازگی توافق خیلی خوبی در خصوص مشارکت در تکمیل متروی بهارستان با معاونت مهندسی وزارت دفاع داشته ایم.
وی ادامه داد: برای عملیات برق و اجرای سینگنالینگ و تکمیل روسازی مترو حدود سه میلیارد ریال نیاز است که کنسرسیوم(شرکت بزرگی که از چندشرکت دیگر برای معاملات انحصاری تشکیل شود) ریلی مجموعه مذکور در حال بررسی شرایط ما هستند و در تلاش هستیم از این ظرفیت وزارت دفاع استفاده کنیم تا قبل از پایان دولت دوازدهم متروی بهارستان به بهره برداری برسد.
وی درخصوص طرح مسکن مهر این شهر یادآور شد : سهم شهر جدید بهارستان از مسکن مهر را 12 هزار واحد مسکونی که از این تعداد 11 هزار و 800 واحد به بهره برداری رسیده و 200 واحد دیگر به دلیل مشکل حقوقی، امروز با تغییر پیمانکار و انبوه ساز در حال اجراست.
احمدی با اشاره به احداث 200 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید کشور تصریح کرد: از این تعداد حدود 21 هزار واحد بر عهده شرکت عمران بهارستان است و آغاز عملیات 18 هزار واحد مسکونی را در سال 97 در دستور کار داریم که هزار و 500 واحد به صورت مشارکت در ساخت و 16 هزار و 500 واحد مشارکت در آماده‌ سازی و محله سازی بوده است.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان تاکید کرد: تفاهم ‌نامه آغاز عملیات هفت هزار و 500 واحد مسکونی در قالب محله ‌سازی با انجمن انبوه سازان مسکن استان به امضا رسید و یک توافق هزار واحدی هم این شرکت با بنیاد مسکن استان دارد.
احمدی در خصوص طرح آبرسانی این شهر گفت: خط آبرسانی آب بهارستان در حدود 250 لیتر بر ثانیه پیش بینی شد از تصفیه خانه باب شیخ علی تأمین می ‌شود.
وی به نشست روز گذشته با وزیر راه و شهرسازی با هیات مدیره شهرهای جدید و مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور اشاره و اضافه کرد: وزیر راه و شهرسازی بر حمایت صددرصدی از اجرای برنامه‌ های این شرکت‌ ها و سلامت اداری در شرکت ‌های عمران تاکید داشتند.
مدیرعامل شرکت عمران بهارستان افزود: در مطالعات طرح جامع منطقه اصفهان که در سال 65 در کشور انجام شد، شکل گیری و استقرار سه شهر جدید در اطراف کلان شهر اصفهان برنامه ریزی شد که از شهر بهارستان از جمله آنست.
این شهر در برنامه ‌ریزی ‌های مربوط به اسکان و شهر سازی استان اصفهان برای جذب سرریز جمعیت شهر اصفهان در نظر گرفته شده‌ است.
/6026/7141
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.