به گزارش ایرنا، قصه کمبودهای شهرم یکی دو تا نیست، ما نوجوانان و جوانان پر گلایه و پر بهانه نیستیم، آیا هنوز صدای مان شنیدنی نیست؟، این درد نیست که گفته شود، تا کی در دالان زمان سکوت کنیم و چیزی نگوییم، آیا داشتن یک استخر و اندکی تجهیزات ورزشی برای سپری کردن اوقات فراغت تا به دنبال آسیب های اجتماعی نرویم، خواسته بسیار بزرگی برای کشور و استان بزرگ ماست؟
هشت سال زمان بس نیست برای ساخت و راه اندازی یک طرح ، آیا غیر از کم توجهی، بی توجهی ، کم کاری ، بی برنامگی و بی مدیریتی برای تاخیر راه اندازی آن تعبیر دیگری هم هست تا گفته شود، وای، گلوی مان از تکرار گفتن' آه' خسته شده است.
شهر من خور و بیابانک مردمان نجیب و متوقع و وفاداری دارد فقط همین یس که در چهل بهار از انقلاب اسلامی همیشه در همه برنامه ها و مناسبت ها خط مقدم بوده اند.
آری ! بر قامت استوار همت کدام مسوولی باید تکیه کرد که تاکنون اشکهای ما را که قندیل بستند، ندیده اند و همچنان ندا سر می دهیم که امکانات ورزشی می خواهیم، درست است که 420 کیلومتر شهرمان با مرکز استان فاصله دارد ما هم نوجوانان این دیار و سرزمین بزرگ ایرانیم، ما هم همراهیم.
شادی و نشاط و فراهم کردن بستر زیرساختها و امکانات بخش های مختلف برای نوجوانان و جوانان یکی از ضرورتهای امروز جامعه است که مسوولان امر باید نسبت به این امر مهم علاوه بر تغییر نگرش و توجه اساسی، باید برنامه ریزی اصولی اتخاذ کنند.
تنها استخر سرپوشیده و نیمه کاره شهرستان خور و بیابانک پس از هشت سال از آغاز ساخت آن هنوز به بهره برداری نرسیده است، اهالی این منطقه می گویند کاسه صبر و انتظارشان به سرآمده و تاکید دارند اگر به این بنا رسیدگی نشود سرعت تخریب بر راه اندازی آن پیشی می گیرد.
بنا به گفته مسوولان امر برای این استخر شنا که تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد بیش از پنج میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

** استخر شنا به جای آب، خاک می خورد
یکی از نوجوانان شهرستان 20 هزار نفری خور و بیابانک و علاقه مند به شنا به هنگام عبور از کنار این استخر نیمه کاره فهمید ما خبرنگاریم، ضمن درخواست های گوناگون گفت : دیدن این استخر نیمه کاره هر روز جسم و روح هر عابر به ویژه ما نوجوانان و جوانان را آزار می هد.
حسین فیروزی افزود: تنها انتظاری را که ما از مسئولان داریم وفای به وعده خود داشته باشند و نگذارند مردم نسبت به عملکردشان نا امید شوند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه با گذشت چند سال از احداث این استخر شهرم واقع در شرقی ترین نقطه استان اصفهان همچنان به جای آب، خاک می خورد.

** هم مردم و هم استخر در بلاتکلیفی بسر می برند
استخر شنای‌ خور و بیابانک به عنوان مهمترین طرح در حال ساخت این شهرستان با وجود آنکه همواره مورد تاکید مسئولان ذیربط بوده و قول های بسیار در این زمینه داده شده همچنان در بلاتکلیفی به سر می برد.
جمعی از شهروندان یادآور شدند طولانی شدن اجرای اینگونه طرح ها زمینه انتقاد و گلایه مردم را به دنبال دارد و باید مسوولان تلاش کنند تا مردم نا امید نشوند.
جوان دیگری به خبرنگار ایرنا گفت: تابستان که می شود هیچ چیز نمی تواند به اندازه شنا خستگی و گرمای طاقت فرسای این فصل را به ویژه در شهرستان کویری خور و بیابانک از تن به در کند.

** داشتن یک استخر در شهر کویری مطالبه مهمی نیست
سید علیرضا موسوی افزود: احداث و تکمیل استخر شنا مطالبه ای که سال هاست جوانان این منطقه کویری فریاد زدند و تاکنون هم نتیجه ای به جز شنا در استخر وعده ها به همراه نداشته است.
وی تصریح کرد : با گذشت 40 سال از عمر انقلاب اسلامی این انتظار هشت ساله مردم و جوانان این دیار از مسئولان هنوز تحقق نیافته است.
شهروند دیگری با انتقاد از تکمیل نشدن استخر شنای این شهرستان خاطرنشان کرد: متاسفانه تلاش جدی برای پاسخگویی به این مطالبه جوانان انجام نشده است.

** مسوولان کشوری در جشن چهل سالگی انقلاب استخر ما را راه اندازی کنند
محمدحسین رئیسی در گفت و گو با ایرنا افزود: مسوولان کشوری حداقل این خواسته اهالی این منطقه را در جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به نتیجه برسانند.
وی تصریح کرد: چرا باید هنوز مطالبات معمول مردم این خطه استان اصفهان از جمله استخر شنا و مراکز تفریحی برای جوانان یک آرزو و خواب باشد که محقق نشود.
به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خور و بیابانک کلنگ احداث این استخر سال 89 به زمین زده شد و از سال 90 عملیات احداث آن با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 200 میلیون ریال آغاز و تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
سید احمد موسوی افزود: این استخر با حجم 450 مترمکعب آب در زمینی به مساحت سه هزارمتر مربع و زیر بنای هزار و 700 مترمربع هنوز تکمیل نشده است.
وی بیان داشت: پارسال سه میلیارد ریال اعتبار برای از سرگیری عملیات اجرایی استخر سرپوشیده خور و بیابانک اختصاص یافت و تخصیص اعتبار ناچیز و مشکلات مالی، تکمیل و بهره برداری از تنها استخر شنای شهر خور را به تعویق انداخته است.
موسوی ادامه داد : وجود داشتن استخر شنای مجهز و بهداشتی یکی از دغدغه ها و نیازهای مردم و راه اندازی نشدن آن به یکی از مسائل و مشکلات مهم این شهرستان تبدیل شده است.
وی بیان کرد : برای تکمیل استخر یاد شده 20 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که انتظار می رود با تخصیص اعتبار استانی و ملی این طرح به بهره برداری برسد.
وی اظهار کرد: هر دو کاسه استخر بزرگسالان و کودکان آماده کاشی و سرامیک است و نمای درونی دیواره های اصلی داخل آن کاشی و نمای بیرونی آن آجر نما شده است.
رئیس اداره ورزش و جوانان خور و بیابانک تصربح کرد : ساختمان اداری، رختکن، سونای بخار ، سونای خشک، جکوزی، استخر شنای کودکان، استخر بزرگسالان، سوییت و موتورخانه تصفیه آب از دیگر بخش های این استخر است.
وی تصریح کرد : شهرستان خور و بیابانک شش سالن ورزشی فعال در شهرهای خور، جندق و فرخی و روستای چاهملک و یک سالن نیمه فعال با پیشرفت فیزیکی 75 درصد در روستای مهرجان دارد.
موسوی بیان کرد: فوتبال، هندبال، دو و میدانی، والیبال، تنیس روی میز، شطرنج، آمادگی جسمانی، روستایی و عشایری، کوهنوردی، همگانی،ژیمناستیک، بدنسازی و پرورش اندام، بدمینتون، دوچرخه سواری، انجمن های ورزشی، معلولان و جانبازان از جمله این هیات ها هستند.
خوروبیابانک با مساحتی بالغ بر 12هزار کیلومتر مربع در شرقی ‌ترین نقطه استان اصفهان در فاصله 420 کیلومتری اصفهان قرار دارد.
9860/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.