به گزارش ایرنا، حمیدرضا تاملی روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اردستان افزود: کندی روند اجرای عملیات ساخت و ساز فضاهای آموزشی از سال ها پیش، نشان از ضعفی مدیریتی دارد که باید روی آن کار شده و کاستی ها برطرف شود.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش پر مخاطب ترین و با اهمیت ترین مجموعه اداری است که همگان با آن ارتباط دارند اما هنوز درگیر مشکلات بسیاری است که باید با همکاری شورا و دیگر نهادها برطرف کنیم.
فرماندار اردستان اضافه کرد: سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) سال گذشته میلادی تعریف دیگری از سواد داشتن مطرح کرد و بر اساس آن باید دید با وجود همه هزینه هایی که برای یک دانش آموز می شود، پس از 12 سال چه استفاده ای از آموخته هایش می شود و چه تاثیری برای جامعه دارد.
وی عنوان کرد: واژه نوآوری در همه رشته ها باید مد نظر باشد و مهارت آموزی و استفاده از آن را جدی بگیریم تا بتوانیم آن روش از علم آموزی را عملیاتی کنیم.
تاملی تصریح کرد: وقتی برای اداره کلاس مجبور هستیم تا از خرید خدمت یا سرباز معلم ها استفاده کنیم، چگونه می توان به پیشرفت تحصیلی و علم کافی دسترسی داشته باشیم.
وی افزود: دانش آموز باید برای پیش و پس از مدرسه نیز مورد نظر و توجه قرار داشته باشد که البته باید در نظر داشت که بحث آقتصادی نیز در امر آموزش موثر و مهم است.

** قشر فرهنگی موضوع تهذیب و تربیت را جدی بگیرند
امام جمعه اردستان در ادامه گفت: قشر فرهنگی بسیار تاثیر گذار در فرهنگ جامعه هستند و می توانند در کنار بحث آموزش، موضوع تهذیب و تربیت را جدی بگیرند.
حجت الاسلام حسن دهشیری بیان کرد: کاستی هایی در مجموعه آموزش و پرورش وجود دارد که باید آنها را شناخت و برطرف کرد و در کنار آن معلمان و دانش آموزان فعال را مورد تشویق و تکریم قرار داد.
وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه صدمین سال تاسیس آموزش و پرورش و نخستین مدرسه در شهرستان اردستان اضافه کرد: می توان دانش آموختگان سرشناس و فرهیخته را برای معرفی به عنوان یک میراث ماندگار شناسایی کرد.
امام جمعه اردستان به همزمانی ایام الله دهه مبارک فجر و 40 سالگی انقلاب اسلامی با ایام فاطمیه اشاره و تاکید کرد: باید طوری برنامه ریزی کنیم تا در اجرای هیچ یک از این برنامه ها خدشه ای وارد نشود.

** یکی از مشکلات موجود شکاف بین نسلی است
مدیر آموزش و پرورش اردستان نیز در این جلسه عنوان کرد: اصلی ترین سرمایه آموزش و پرورش، دانش آموزان هستند که باید به درستی تربیت شده تا برای آینده کشور مفید واقع شوند.
عیسی شفیعی افزود: یکی از مشکلات موجود گسست و شکاف زیاد بین دانش آموزان با پدران و مادران می باشد که تاثیرپذیری این قشر از دوستان و فضای بیرون از خانواده را بیشتر کرده است.
به گفته وی، آموزش های کنونی بیشتر نظری و کمتر عملی و کاربردی است که این امر نیز مشکلات پس از پایان تحصیل را به همراه دارد.
مدیر آموزش و پرورش اردستان در ادامه خواستار پر رنگ تر شدن نقش این شورا در زمینه تاثیرگذاری بر مسائل آموزشی شد و به اجرایی شدن 80 درصد مصوبه های شورای آموزش و پروش اشاره کرد که بیشتر در زمینه های آموزشی، فرهنگی، تربیتی و خدماتی رفاهی بوده است.
وی همچنین با اشاره به راه اندازی 2 آزمایشگاه فیزیک در مدرسه های اردستان و یادآوری آماری از پیشرفت های تحصیلی دانش آموزان دوره های متوسطه این شهرستان بیان کرد: رتبه های نخست تا 11 استانی در درس های گوناگون بین 42 اداره آموزش و پرورش نشان از تلاش نیروهای آموزشی و دانش آموزان منطقه دارد.
چهار هزار و 422 نفر دانش آموز در 65 واحد آموزشی شهرستان افزون بر 42 هزار نفری اردستان به تحصیل اشتغال دارند.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.