به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی عسگر روز سه شنبه در نشست هماهنگی و آموزشی مسئولان و کارشناسان حقوقی دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها و شهرداری های استان افزود: پیچیدگی کنونی سازمان ها می طلبد که در بخش های خصوصی و دولتی مشاوران حقوقی مستقر و مباحث مربوطه را رصد کنند.
وی اظهارداشت : به دنبال ایجاد سیستم ارزیابی و نظارت محکم در استانداری هستیم که امیدواریم این اقدام اجرایی و عملیاتی شود.
وی با بیان اینکه نظم، انضباط و برخورد نظام مند مشکلات را رفع می کند، افزود: برخورد نظام مند زمانی جوابگو است که سیستم را به صورت منظم دریافت و مشکلات را بشنویم و به سمت هدفمند شدن حرکت کنیم.
قاضی عسگر بی نظمی را از مصادیق سو مدیریت و ناکارآمدی دانست و افزود: نبود نظم و انضباط اجتماعی سبب هرج و مرج می شود، نبود نظم و انضباط موفقیت را به صفر نزدیک می کند.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با اشاره به ارزش و منزلت رشته حقوق تصریح کرد: باید به گونه ای حرکت کنیم که هر ایرانی حقوقدان باشد یعنی حقوق شهروندی را بداند و در جامعه با برخوردهای حقوقی دفاع کنند.
وی ادامه داد: حقوق برای تنظیم کننده روابط اجتماعی افراد جامعه موثر بوده و ابزاری برای تحقق حق و عدالت اجتماعی است که به عنوان آرمان های بشر شناخته می شود.
قاضی عسگر ویژگی های لازم برای اثرگذاری کارشناسان حقوقی را در بیان آشنایی و تسلط در قوانین به امور حقوقی دانست و اضافه کرد: توان تصمیم گیری صحیح، تنظیم روابط و ایجاد سیستم به گونه ای که احتمال وقوع فساد با حداکثر بروکراسی به صفر برسد، داشتن توان تجزیه و تحلیل مناسب و صداقت و امانتداری، رعایت عدل و انصاف به ویژه در دعاوی، توان برقراری ارتباط و متقاعد سازی، رعایت اصول مذاکره از جمله ویژگی های مهارتی این کارشناسان است.
وی بیان کرد : در شرایطی هستیم که باید درک کنیم تحمل مردم برای آزمون و خطا به صفر رسیده است، از این رو همه چیز باید با تدبیر و درست انجام شود.
قاضی عسگر با اشاره به فعال شدن شورای هماهنگی حقوقی دستگاه های اجرایی، ادامه داد: در این راستا اهمیت و تقویت ساختارهای حقوقی در دستگاه های اجرایی استان با آسیب شناسی و پیگیری حوزه حقوقی استانداری باید مورد توجه کافی صورت بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: در شرایط بسیار خطیر و سختی قرار داشته و با جنگ اقتصادی تمام عیار مواجه هستیم که باید این شرایط را درک کرده و تمامی ادارات کشور در این زمینه کمک های لازم را انجام دهند تا آثار جنگ اقتصادی به حداقل رسیده و این شرایط را فرصتی برای چابک سازی و اصلاح بدانیم.
9913/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.