به گزارش ایرنا، کوروش محمدی روز دوشنبه در نشست خبری اولین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک با اشاره به ضرورت شهر دوستدار کودک افزود: کودکان به عنوان بخش مهم، آینده ساز و نسل ارزشمند همواره تحت نوعی ظلم پنهان در فضاهای تربیتی خانواده و جامعه واقع شده اند.
وی تصریح کرد: ایفای نقش نادرست در سنین پایین به نتایج منفی و ناهنجاری هایی در زندگی اجتماعی افراد در سنین بالا منجر می شود.
رییس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با ابتکار شهر دوستدار کودک که در یونیسف شکل گرفته نقایص موجود درباره کودکان برطرف خواهد شد، ادامه داد: در کشورهای پیشرفته این گونه اقدامات نتایج مثبتی داشته است.
وی با بیان این که نگاه به کودکان نگاه ابزاری و مبتنی بر بینش و جهان بینی است، تصریح کرد: کودکان ما امروزه در دنیایی محاصره شده اند که ساخته و پرداخته ذهن بزرگسالان خود هستند از این رو امیدواریم سمینار پیش رو جایگاه کودکان را مشخص کند.
محمدی ادامه داد : شهر دوستدار کودک فرآیندی نهادینه شده است و برای رسیدن به نقطه آرمانی شهر دوستدار کودک اقدامات بیشتری باید صورت بگیرد که شورای شهر اصفهان در دوره پنجم تمامی تلاش خود را در این زمینه انجام می دهد.
وی از تلاش برای تصویب بودجه مستقیم و متمرکز برای شهر دوستدار کودک خبر داد و افزود: به دنبال این هستیم تا تمام مناطق 15 گانه با برنامه ریزی های ویژه با شهر دوستدار کودک همراه شوند.
رییس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارداشت: کلان شهر اصفهان به عنوان پایلوت کشوری شهر دوستدار کودک انتخاب شده که ضرورت اساسی این موضوع برای حکمرانی خوب در جامعه اسلامی و مدنی احساس شده است و حق کودکان همراه شدن با شهر و جامعه خود است.
محمدی هدف از برگزاری این کنفرانس را کنترل آسیب ها و ناهنجاری ها و ایمن سازی جامعه دانست و افزود: کودکان سرمایه های این جامعه هستند و اگر به درستی دیده شوند و شخصیت حقیقی، حقوقی و اجتماعی به درستی تعریف شود، نسل سازنده ای برای جامعه در آینده خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: توان و همت شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری این است که این همایش در حد شعار باقی نماند و این شهر به سمت پویایی و فعالیت بیشتر برای تحقق شهر دوستدار کودک تبدیل شود.
رییس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان ابراز امیدواری کرد رقم قابل توجهی در بودجه 98 برای شهر دوستدار کودک در نظر گرفته شود که نه در حد خانه دائمی بلکه به عنوان واحد پویا، فعال و زنده را در این راستا شاهد باشیم.

** اصفهان سومین شهر دوستدار کودک
رییس اولین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک اصفهان افزود: در بحث توسعه پایدار شهری با تاکید بر شاخص شهر زیست پذیری و همه شمولی، یکی از پیشنهادهای شهر اصفهان اتصال به شبکه شهر دوستدار کودک است.
سید احمد حسینی نیا بیان کرد : موضوع شهر دوستدار کودک از سال 96 شروع و 31 شهر از جمله اردن، فرانسه، اکراین، انگلستان، فنلاند و ویتنام به این شبکه پیوسته اند.
وی ادامه داد: در زمان حال شهر عمان اردن، شارجه امارات به شبکه دوستدار کودک همراه شدند و سومین شهر اصفهان به عنوان پایلوت و پایتخت شهر دوستدار کودک در این پهنه معرفی شده است.
رییس اولین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک اصفهان اضافه کرد: شبکه دوستدار کودک در تلاش است در کشور جمهوری اسلامی جامعه را نسبت به مسائل کودکان حساس کند و گروه های مختلف را نسبت به منافع کودکان ترغیب کند همچنین امکانات تازه ای برای زندگی کودکان در نظر بگیرد.
به گفته وی رویکرد کلی شبکه شهر دوستدار کودک در راستای حمایت از کودکان از بروز و رفتار آن ها باشد، همچنین آنچه که کودک نسبت به آینده و نقش پذیری آن در شبکه دوستدار کودک نظام نامه اخلاقی را عملیاتی کند.
حسینی نیا با بیان اینکه جمع آوری ایده ها و تهیه دورنما برای وضعیت شایسته کودکان در دستور کار این کنفرانس است، گفت: از 31 استان کشور مهمان این کنفرانس ملی طی روزهای 26 و 27 دی ماه هستیم که از هر استان یک عضو شورا و از 2 نفر از مدیریت اجرایی در این کنفرانس شرکت می کنند.
به گفته وی برای اولین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک مبلغی حدود سه میلیارد و 500 میلیون ریال در نظر گرفته شد که دو سوم این مبلغ توسط یونیسف و وزارت کشور و یک سوم توسط شهرداری اصفهان پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، اولین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک با شعار قلب شهر برای کودکان می تپد طی روزهای 26 و 27 دی ماه سال جاری در اصفهان برگزار می شود.
9913/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.