به گزارش ایرنا، مهیار حاجی مالیان روز دوشنبه در جلسه هماهنگی دوره های آموزش پیش از ازدواج افزود: جمعیت کشور با اجرای برنامه های پیشگیری از زاد و ولد در سال های گذشته کاهش یافته و این امر مشکل کمبود نیروی جوان را به همراه دارد.
وی بیان کرد: برای مقابله با این مشکل و در راستای تحقق هدف های نظام اسلامی در زمینه جمعیتی، سال 93 سیاست های جدید از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ اما به علت های اقتصادی این سیاست کمتر دنبال شد و همین امر پیری جمعیتی را به دنبال داشت که اکنون سربار محسوب می شوند.
رییس شبکه بهداشت و درمان اردستان اضافه کرد: هم اکنون نرخ زاد و ولد در جامعه 1.9 است که باید به بالای 2 برسد زیرا ایران، سومین کشور پیر منطقه محسوب شده و نرخ حایگزینی هم پایین است.
وی در ادامه بالا بودن آمار طلاق را از دیگر مشکلات پایین بودن نرخ جمعیت دانست و عنوان کرد: مشاوره روان شناسی، بهداشت، احکام حقوقی از آموزش های پیش رو خواهد بود.
حاجی مالیان تشریح کرد: تلاش داریم تا در این کلاس ها با آگاه سازی جوانان، زمینه کاهش طلاق را فراهم کرده و خانواده ها آماده فرزند پروری شوند که در این راستا زمان آموزش های پیش از ازدواج از 2 ساعت به 6 ساعت افزایش یافته و تا پنج سال نیز ادامه خواهد داشت.
امام جمعه اردستان نیز در این جلسه گفت: ازدواج نصف دین را تکمیل کرده و موجب آرامش روح و روان فرد می شود؛ اگر جامعه به سمت تشکیل خانواده برود، بسیاری از معضل های اجتماعی کاهش می یابد.
حجت الاسلام حسن دهشیری افزود: نزدیک به 13 میلیون جوان در شرایط ازدواج در کشور داریم که سن آنها با گذشت زمان بالا می رود و باید در جهت تشکیل خانواده اقدام کنند.
وی با اشاره به آموزش رعایت بهداشت و سلامت، حقوق همسر، اخلاق، احکام و روان شناسی خانواده در دوره های آموزشی پیش از ازدواج تصریح کرد: ازدواج البته باید بر مبنای درست و از روی شناخت صورت گیرد زیرا ازدواج خیابانی و فضای مجازی طلاق را به دنبال خواهد داشت.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95، جمعیت شهرستان اردستان 42 هزار و 248 نفر در قالب 14 هزار و 405 نفر بود.
اردستان در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.