مجید حججی روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا اصفهان افزود : ظرفیت های ملی و بین المللی در حوزه گردشگری تیران وکرون وجود دارد که این ظرفیت ها ناشناخته و بدون استفاده مانده است.
وی بیان کرد: قلعه تاریخی و پارک ملی حفاظت شده قمیشلو، شهر زیر زمینی کردعلیا، سد شهید منتظری روستای خمیران، روستای تاریخی جاجا، کوچه باغ های تاریخی تیران و جاذبه های طبیعی از جمله این قابلیت هاست که با مشارکت بخش خصوصی امکان تبدیل به فرصت اقتصادی برای شهرستان خواهد بود.
وی با بیان اینکه آب و هوا سالم، موقعیت جغرافیایی و طبیعت بکر این شهرستان در ایجاد نشاط اجتماعی و تامین سلامت مردم موثر است، خاطرنشان کرد: مناطق تفریحی تیران و کرون در روزهای تعطیل و پایانی هفته میزبان گردشگران و مسافران زیادی از سراسر کشور و استان است که نبود برنامه راهبردی و منسجم در حوزه گردشگری باعث شده که از این فرصت استفاده نشود.
فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه سه شهرک و یک ناحیه صنعتی در این منطقه راه اندازی شده است، تصریح کرد: به جای راه اندازی این شهرک های صنعتی باید برای توسعه گرشگری برنامه ریزی صورت می گرفت که علاوه بر حفظ هوا از آلودگی ها منفعت اقتصادی زیادی را نیز به همراه داشته باشد.
وی کاغذبازی اداری و تصمیم گیری های سلیقه بعضی از مدیران ارشد استانی و ملی را از چالش های پیش روی سرمایه گذاری در بخش های مختلف به وی‍ژه گردشگری اعلام کرد و گفت: سرمایه گذار برای فعالیت های اقتصادی در حوزه گردشگری شهرستان جذب شده اما برخی از دستگاه های اداری مانع تراشی می کنند.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری 200 میلیارد ریالی در قلعه تاریخی قمیشلو تیران در سازمان محیط زیست کشور معطل مانده است، افزود:‌ سرمایه گذار آمادگی هرگونه تعهد برای حفظ محیط زیست و رعایت استانداردهای جهانی سرمایه گذاری است اما تصمیم گیری های سلیقه ای و اختلاف نظرها مانع از انجام چنین سرمایه گذاری شده است.
وی ادامه داد: تصمیم های سلیقه ای شرکت آب منطقه ای استان اصفهان نیز اجرای پروژه بازی های آبی در سد خاکی شهید منتظری تیران و کرون را متوقف کرده و مانع از سرمایه گذاری به ارزش 200 میلیارد ریال شد که اجرای برنامه به ایجاد اشتغال، تفریح سالم و کسب منفعت اقتصادی کمک می کند.
حججی با بیان اینکه افزایش اختیارات در استان ها و شهرستان ها به انجام فعالیت های اقتصادی کمک می کند، خاطرنشان کرد: تمرکزگرایی سرعت اجرای پروژه ها را کاهش داده و بسیاری از فرصت های اقتصادی و خدماتی را از بین می برد.
وی با بیان اینکه تیران و کرون با وجود ظرفیت های گردشگری رتبه آخر را در این حوزه در بین سایر شهرستان های استان اصفهان دارد، یادآورشد: براساس برنامه چشم انداز این منطقه به یکی از قطب های گردشگری مهم تبدیل خواهد شد.
شهرستان تیران و کرون دارای 27 اثر تاریخی ثبت شده است که قلعه تاریخی قمیشلو در منطقه حفاظت شده واقع شده است که این پارک ملی و حیات وحش ، یکی از قدیمی ترین مناطق حفاظت شده در جهان است، قدمت این منطقه به 150 سال قبل باز می گردد. منطقه «قمیشلو» دارای گونه های مختلفی حیوانی و گیاهی است. از مهمترین این گونه ها آهوی ایرانی ، قوچ و میش می باشد
وی عرصه کشاورزی این شهرستان را مهم خواند افزود: تیران و کرون در عرصه کشاورزی رتبه چهاردهم را در استان اصفهان دارد که مسیر توسعه این عرصه قابلیت کاهش رتبه و رسیدن به مقام اول را دارد.
حججی با بیان اینکه این شهرستان در تعداد گلخانه های مدرن رتبه اول استان اصفهان دارد، خاطرنشان کرد: فلفل دلمه ای گلخانه های این شهرستان در نمایشگاه های روسیه در حال عرضه است و سایر محصولات این بخش در عرصه بین المللی در حال عرضه می باشد.
وی اضافه کرد: زیرساخت ها برای این عرصه در حال توسعه است تا اینکه فرصت های سرمایه گذاری افزایش و تولیدات کشاورزی افزایش یابد و زمینه اشتغال و رشد اقتصادی منطقه را فراهم سازد.
وی فعالیت مدیران فارغ از سیلقه سیاسی را لازم دانست و گفت:‌مدیران ادارات تیران وکرون به انجام ماموریت اداری با دوری از نظر و سلیقه سیاسی شده اند و نباید نظر شخصی خود را در فعالیت ها اعمال کنند.
فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه مدیران ادارات شهرستانی باید استقلال در تصمیم گیری داشته باشند، گفت: برخی از مدیران کل اختیارات مدیران شهرستانی را کاهش داده و ادارات آن ها در شهرستان ها قادر به اجرای مصوبات محلی و تصمیم گیری در حوزه مسئولیت خود نیستند.
تیران و کرون دارای 21 هزار هکتار اراضی کشاورزی است و سه هزار نفر در این بخش فعالیت دارند. و بادام، گردو، انگور، انار، زردآلو، آلبالو، هلو، زعفران، سبزی و صیفی گلخانه ای از مهمترین محصولات کشاورزی این شهرستان است.
فرماندار تیران و کرون صبح روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا به وضعیت این شهرستان اشاره کرد و کشاورزی و گردشگری را محور توسعه این منطقه عنوان کرد.
تیران و کرون با بیش از 72 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار گرفته است.
71316026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.