به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز شنبه در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی را متاسفانه باور نکردیم، افزود: مسوولان باید تلاش بیشتری در زمینه مقابله با جنگ اقتصادی داشته باشند و برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای برقرار تلاش کنند تا به آمار بیکاران اضافه نشود به همین دلیل بررسی موانع تولید از اولویت هاست.
وی با بیان اینکه گفته می شود در اصفهان قانون 120 درصد اجرا می شود، تصریح کرد: برخی عنوان می کنند اصفهان سرمایه گریز است به همین منظور کمیته ای تحت عنوان موانع تولید تشکیل دادیم.
استاندار اصفهان از تشکیل کمیته ای تحت عنوان اشتغال ایجاد شد، ادامه داد : به همین دلیل باید سرمایه ها را جمع کنیم و دولت در چارچوب قانون طبق تبصره 19 طرح ها را به بخش خصوصی واگذار کند آن زمان است که در زمینه تولید و اشتغال اقدامات خوبی صورت می گیرد.
وی در بخشی دیگری با اشاره به خبر بازگشایی سد زاینده رود در بهمن جاری گفت: زمان بازگشایی سد هنوز مشخص و قطعی نشده است و باید وزارت نیرو نظر نهایی را اعلام کند.
پیشنهاد بازگشایی سد زاینده رود در کمیته حوضه آبریز زاینده رود همراه با قول شفاهی مثبت با پذیرش حداکثر ریسک مطرح است این در حالیست که تصمیم گیری نهایی در حوزه کمیسیون مربوطه است و تاکنون ابلاغیه ای برای ما صادر نشده است.
وی، حجم مخزن سد زاینده رود تابه امروز را 155 میلیون مترمعکب اعلام کرد و اظهارداشت: در مدت مشابه سال گذشته 138 میلیون مترمکعب آب پشت سد وجود داشت.
رضایی با اشاره به آمار بارندگی دی ماه در شاخص چلگرد و اصفهان بیان کرد: در چلگرد 281 میلی متر، اصفهان 30 میلی متر باران باریده است همچنین در سال آبی 97- 98 در چلگرد 688 میلی متر و اصفهان 74 میلی متر، سال گذشته در چلگرد 128 میلی متر و اصفهان 2 میلی متر، همچنین میانگین دراز مدت 528 میلی متر و اصفهان 41 میلی متر بوده است.
وی با بیان اینکه اگر در بهمن ماه آب هم بازگشایی شود خوشی مقطعی به مردم هدیه می دهیم اما آب که تنها پشت سد نیست تا جاری شود و به گاوخونی برسد، افزود: اولویت اصلی ما آب آشامیدنی است و در صورتی که شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود این ریسک را بپذیرد باید به تامین آب آشامیدنی در خرداد توجه داشته باشیم.
استاندار اصفهان در مورد طرح های هفت گانه استاندار سابق ، افزود: هیچ کجا نگفتم که طرح های هفت گانه کارشناسی نشده بود بلکه گفتیم این طرح ها را کارشناسی خواهیم کرد.
وی ادامه داد: اگر این طرح ها کارشناسی شده و با زمان، هزینه، شرایط آب و هوایی و اقلیمی استان و با توجه به قوانین بالا دستی جوابگو باشند، آن ها را اجرا خواهیم کرد.
استاندار اصفهان تصریح کرد: دکتر مهرعلیزاده استاندار سابق در روز معارفه گفتند 4 هزار و 500 میلیارد ریال پول در اختیار داریم که این مبلغ را قرار بود صنایع بابت فروش آب به استان بدهند که طبق گزارش آب منطقه ای، برنامه و بودجه و جهاد کشاورزی حدود 900 میلیارد و 60 میلیون ریال آن وصول شده است.
وی ادامه داد: از مبلغ وصول شده حدود 750 میلیارد ریال آن بابت حق آبه به کشاورزان پرداخت شدو طبق گزارش کارگروه سازگاری با کم آبی مقداری از آن برای بذرپاشی و حدود 100 میلیارد ریال هم در حساب صندوق توسعه کشاورزی باقی مانده است.
رضایی گفت: از این رو سازمان آب منطقه ای ادعا می کند رقمی حدود 380 میلیارد ریال باید صنایع بابت سرمایه گذاری و هزینه برای تونل سوم کوهرنگ پرداخت می کردند.
وی بیان کرد: 11 صنعت از جمله فولاد مبارکه، ذوب آهن و پالایشگاه و 9 کارخانه دیگر باید مبلغ 4 هزار و 500 میلیارد ریال را وصول می کردند که براساس گزارش ها 2 صنایع به لحاظ شرایط مالی قابلیت پرداخت سهم خود را دارند در غیر این صورت واحدهای صنعتی با مشکل خرید کالا، تولید و سهم کارگری مواجه می شوند.
استاندار اصفهان اضافه کرد: به همین دلیل تحقق این مبلغ توسط صنایع به عنوان آب بها در شرایط اقتصادی کنونی معضلات و مشکلاتی را متوجه صنایع خواهد کرد.
وی با اشاره به بازگشایی سد زاینده رود اوایل بهمن ماه گفت: به لطف خداوند سال آبی بدی نداشتیم، اما مدیریت منابع آب در استان طرحی پیشنهاد داده و حوضه آبریز زاینده رود در این راستا کمیسیونی تشکیل داده و رییس آن وزیر نیرو و اعضای این کمیسیون مدیریت سازمان آب منطقه ای کشور، معاون بهره برداری وزیر نیرو و رییسان آب منطقه ای حوضه زاینده رود و استانداران است.
به گفته وی، تکمیل سد تونل سوم کوهرنگ نیازمند کار اجرایی است و پیمانکار این طرح وعده داده که تا پایان سال 99 این طرح را به پایان برساند.

** سیاست من اجرای منویات رهبری و دولت تدبیر و امید است
استاندار اصفهان با اشاره به سیاست های خود تصریح کرد: اجرای منویات رهبری و سیاست های دولت تدبیر و امید و نیز وزارت کشور با هماهنگی و همدلی همه افراد و تشکل های همگن و خدمت گذار مردم و با استفاده از توان و ظرفیت های مردم فهیم کشور از جمله سیاست های من است.
وی ادامه داد: همچنین همکاری و پیگیری با استان های همجوار و دلسوزان اصفهان از جمله سیاست های من است، باید گفت آب مایه حیات اصفهان است و خشکی زاینده رود ننگ ما است در همین راستا با تمام توان از تمامی ظرفیت ها و به دور از هرگونه تفکر سیاسی، جناحی و فردی کارها را به پیش می بریم.
رضایی اضافه کرد: مصوبه هیات وزیران یکی از بهترین روش های موجود برای احیا و ساماندهی رودخانه بزرگ زاینده رود است که در این راستا ممکن است از طرح های جدید و قبلی نیز استفاده کنیم.
وی بیان کرد: آب آشامیدنی مردم را حتما تامین خواهیم کرد و در شورای سازگاری با کم آبی با دید سیاسی به بازگشایی آب نگاه نمی کنیم.

** تجمع کشاورزان قوانین و ضوابط خاص خود را دارد
استاندار اصفهان با اشاره به تجمع کشاورزان اظهارداشت: تجمع کشاورزان قوانین و ضوابط خاص خود را دارد و راهپیمایی باید با مجوز از فرمانداری ها صورت بگیرد.
وی ادامه داد: اگر قرار است تجمعی نه تنها از جانب کشاورزان و معلمان بلک افراد دیگر باشد و قصد گل آلود کردن آب و ضربه زدن به حاکمیت نظام باشد و در این راستا معاندان و خبرگزاری های غربی فراخوانی صادر کنند نیروی انتظامی باید برخوردهای لازم را انجام دهد.
به گفته رضایی، نظام جمهوری اسلامی ایران ضعیف نیست و اجازه نمی دهیم هیچ گاه اقتدار نظام زیر سوال برود و با تمامی فراخوان ها و تجمع های ضد انقلابی برخورد خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه حق امنیت مردم بر هرچیزی ارجحیت دارد، تصریح کرد: وظیفه ما تامین امنیت است، اگر تجمع های مردم با مجوز باشد و در این تجمع ها خواسته به حق مردم مطرح شود از آن ها حمایت خواهیم کرد از این رو در مسائل کلان استان مسوولان با یکدیگر همدل و هم نوا و هماهنگ هستند.
وی با بیان اینکه در زمینه بهداشت کشور به ویژه درمان وضعیت خوبی را نداریم، افزود: بسیاری از بیمارستان ها به دلیل طرح تحول سلامت مشکلاتی در پرداخت دارند که برخی از آن ها با مدت 14 تا 15 ماه مشکل دارند.

** طرح قطار سریع السیر اصفهان- تهران از اولویت ها مهم توسعه استان است
رضایی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه اولویت ها و برنامه های شما برای توسعه استان چیست، بیان کرد: یکی از طرح ها قطار سریع السیر اصفهان- تهران است که به جد پیگیر این طرح هستم.
وی ادامه داد: با نشست و پیگیری های چند روز گذشته 13.6 میلیارد یوآن چین برای این طرح تامین اعتبار و در اختیار وزارت راه و شهرسازی و نیز سازمان قطار شهری قرار گرفت.
استاندار اصفهان بیان کرد: براساس ملاقات با وزیر راه و شهرسازی تایید کردند که مسائل و منابع مالی این طرح حل و فصل شده است و براساس اعلام پیمانکار مربوطه سال 99 به شرط شرایط اقتصادی با یک ساعت و 50 دقیقه به تهران سفر خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه این استان ایرلاین مخصوص خود با بیس اصفهان را ندارد، تصریح کرد: کارگروهی در استانداری تشکیل دادیم و به دنبال ایجاد یک ایرلاین با بیس اصفهان هستیم که در این زمینه 1800 شغل ایجاد می شود.
رضایی ادامه داد: این طرح به جندین فرد واگذار و طبق قوانین ابتدا به سهامی خاص و سپس به سهامی عام واگذار می شود و طبق برآوردهای مالی طی سه سال هزینه خود را جبران می کند و هواپیماهای مدرن که نیازمند پذیرفته شدن از وزارت راه است در این ایرلاین قرار می گیرد.

** حرکت به سوی توسعه ضروریست
استاندار اصفهان حرکت به سوی توسعه را ضروری دانست و افزود: نظام جمهوری اسلامی در راستای توسعه گام های بسیاری برداشته است، رهبری تاکید بر پیشرفت و توسعه علمی با مبانی دانش بنیان داشتند ما هم در این راستا از پتانسیل و ظرفیت های موجود استفاده خواهیم کرد
به گزارش ایرنا، 30 آبان ماه سال جاری هیات وزیران به عباس رضایی رای اعتماد دادند و وی به عنوان استاندار جدید اصفهان جایگزین محسن مهرعلیزاده شد.
9913/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.