به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز شنبه در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در استانداری، افزود: یکی از مسائل مهم مساله مسجد و متاسفانه در این زمینه در بسیاری از موارد از جهان اسلام عقب هستیم.
وی ادامه داد: مساجد با مشکلات و آسیب های بسیاری مواجه است که از جمله آن فقدان مسیر تردد معلولان به مساجد است یا اینکه محل ساخت مساجد باید در کنار چهارراهها و امکان با دسترسی مناسب احداث شود.
امام جمعه اصفهان با انتقاد از صرف هزینه های اضافی در ساخت و ساز مساجد، اظهارداشت: باید از هزینه های اضافی مانند ساخت بیش از یک گلدسته و ماذنه برای مساجد پرهیز شود.
وی با تحسین قطع هزینه و رایگان شدن آب و برق مساجد در دولت های قبلی، ادامه داد: در کشورهای غیر اسلامی هزینه های آب و برق از معابد و حتی مساجد دریافت نمی شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان تاکید کرد: محور کار فرهنگی مسجد است و در صورتی که امام جماعت، نمازگزاران و سایر ارکان آن کار خود را به خوبی انجام دهند بسیاری از مشکلات حتی مسائل معیشتی و فقر برطرف می شود.
حضرت آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد : در شهر اصفهان قریب 600 مسجد وجود دارد که در صورتی که کار خود را به خوبی انجام می دادند بسیاری از مشکلات فرهنگی مذهبی برطرف می شد.
به گفته وی مرکز رسیدگی به امور مساجد باید بودجه دولتی داشته باشد.
امام جمعه اصفهان همچنین در خصوص دستور کار اول این شورا در رابطه با'آیین نامه و ساختار اجرایی کارگروه فضای مجازی ذیل شورای فرهنگ عمومی استان'، گفت: تعداد اعضای کارگروه کمی ولی کیفی و با بهره گیری از نظرات کارشناسی و تخصصی پیگیری شود.
در هفتاد هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، کلیات آیین نامه و ساختار اجرایی کارگروه فضای مجازی ذیل شورای فرهنگ عمومی استان' به تصویب رسید و مفاد طرحی به منظور استفاده از ظرفیت مساجد در ارتقای فرهنگ عمومی به بحث و گفت و گو گذاشته شد.
6026//7134
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.