ابوالفضل ابوترابی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشترین وقت نماینده مجلس شورای اسلامی صرف بودجه و اعتبارات دولتی می شود که این سرفصل تنها 25 درصد از کل بودجه را پوشش می دهد.
وی بیان کرد: بیشترین سهم بودجه کشور مربوط به شرکت های خصوصی وابسته به دولت از جمله گاز، برق و بانک ها می باشد که نمایندگان مجلس کمترین وقت را برای بررسی این قسمت از لایحه بودجه اختصاص می دهند و باید این سرفصل ها بیشتر بررسی شود.
نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون با اشاره به سهم بالای اعتباری این دسته از شرکت ها، تصریح کرد: نظارت بر اجرای صحیح بودجه و جلوگیری از تخلفات توسط دستگاه های نظارتی و همچنین دیوان محاسبات کشور وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه باید شفاف سازی در خصوص حقوق همه کارمندان انجام شود، خاطرنشان کرد: کارمندان و مدیران شرکت های خصوصی مانند آب فاضلاب، گاز و برق حقوق بیشتری نسبت به کارمندان دستگاه های دولتی دارند که باید وضعیت حقوق کارمندان ساماندهی شود.
ابوترابی با بیان اینکه همسان سازی حقوق کارمندان وتوجه به اهمیت ماموریت کاری آن ها لازم است، گفت: در بسیاری از دستگاه های اداری حقوق کارمندان و مدیران متناسب با ماموریت کاری آن ها نیست و باید در وضعیت حقوق کارکنان عدالت رعایت شود.
وی رسیدگی به وضعیت مدارس فرسوده را مهم خواند، خاطرنشان کرد: اختصاص بودجه به مدارس فرسوده و جبران کمبود های آموزش و پرورش از اولویت خاصی برخوردار است که دولت نیز در برنامه بودجه سال آینده به آن توجه کرده است.
لایحه بودجه سال 98 ‌چهارم ماه دی از سوی رئیس جمهوری تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.
بودجه سالانه دولت از دو بخش کلی 'بودجه عمومی' و 'شرکت‌های دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانک‌ها' تشکیل می‌ شود.
لایحه‌ای که دولت به مجلس برد با سقف 1703 هزار میلیارد تومانی بسته شده است که در مقایسه با 1223 هزار میلیارد تومان سال جاری تا 481 هزار میلیارد تومان معادل 40 درصد رشد دارد.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.