حمیدرضا میرزاییان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح غربالگری پیشگیری از بیماری های غیرواگیردار از جمله فشار خون در افراد بالای 30 سال از سال 95 آغاز شد و تاکنون 26 هزار نفر از جمعیت 40 هزار نفره گروه هدف مورد آزمایش قرار گرفته اند.
وی بیان کرد: پیش بینی ها از ابتلا 25 درصد از جمعیت بالای 30 سال این شهرستان به این بیماری حکایت دارد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون با بیان اینکه همکاری برای غربالگری در بین مردم شهرهای این شهرستان کمتر از روستاها است، تصریح کرد: افراد گروه هدف باید برای انجام آزمایش ها به خانه های بهداشت شهری و یا روستایی مراجعه کنند.
وی ادامه داد: بی توجهی مردم نسبت به این موضوع به سرعت پایین انجام غربالگری منجر شده و به مشارکت بیشتر عمومی نیاز است.
به گفته وی در صورت مشاهده علائم بیماری، این افراد به پزشک معرفی و سبک زندگی آن ها اصلاح می شود.
وی بی تحرکی، مصرف زیاد نمک در غذاها، تغییر سبک زندگی و مصرف فست فودها را از جمله عوامل موثر در افزایش فشار خون اعلام و اضافه کرد: کاهش میزان نمک در نانوایی های تیران و کرون اجرایی شده و برای این واحدهای صنفی که همکاری دارند بسته های حمایتی پیش بینی شده است.
فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ ها وارد می شود تا خون در سراسر رگ ها و بدن جریان یابد، اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبرو می شود. به طور متوسط از بین هر سه فرد میانسال، یک نفر به این عارضه مبتلاست. فشار خون مهمترین عامل بروز بیماری های قلبی و بیماری های قلبی مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است.
بر اساس اعلام معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علت اصلی مرگ در ایران فشار خون است و50 درصد ایرانیان بالای 55 سال بیماری فشار خون دارند.
/6026/7131
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.