به گزارش ایرنا، حسن وکیلیان روز پنجشنبه در پنجمین همایش مدیران حقوقی سراسر کشور در اصفهان با بیان این که برخی ضوابط در دانشگاه ها تقلب آفرین است، افزود: تقلب های علمی موضوع حساسیت برانگیزی است که در برخی مواقع تبعات سنگین بین المللی را برای کشور به دنبال دارد.
وی گفت: باید استانداردهای مقابله و پیشگیری از تقلب های علمی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را با استانداردهای جهانی تطبیق دهیم.
به گفته وی، آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب علمی با مشارکت وزارت بهداشت و وزارت دادگستری تدوین شده است ،
که این آیین نامه در 2 بخش پیشگیری و مقابله تنظیم شده است.
وی افزود: کمیته اخلاق در پژوهش وزارت علوم بار اصلی اجرای قانون پیشگیری و مقابله با تقلب علمی را بر عهده دارد.
وکیلیان با اشاره به این که این کمیته وظیفه رصد و پیشگیری را برعهده دارد گفت: وظیفه داریم که با پایان نامه نویسان متقلب با شدت برخورد کنیم و اجازه ندهیم این عمل قبیح به موضوعی عادی در جامعه تبدیل شود.
وی اضافه کرد: برای تهیه متن آیین نامه مقابله با تقلب، اختلاف هایی با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وجود داشت که موجب تاخیر در ارائه آن شد و در نهایت، هنگام امضا آن با استعفای وزیر بهداشت همزمان شد.
پنجمین همایش حقوقی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به منظور تبیین و همفکری درباره اجرای قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی با حضور مدیران و کارشناسان حقوقی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و دانشگاه های کشور روز پنجشنبه در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد.
6022 / 7150
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.