میثم استکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارشناسان حوزه بهداشت عمومی و غذایی این شبکه در بازدیدها از سطح شهر اردستان 2 دستگاه خودرو را که اقدام به توزیع ماهی می کردند، شناسایی و مقدار 210 کیلوگرم ماهی فاقد هویت از آنها کشف کردند.
وی با اشاره به خروج این محموله ماهی از چرخه مصرف غذایی با دستور مقام قضائی بیان کرد: برخورد قاطع و قانونی بازرسان شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان با تهدیدکنندگان سلامت مردم به جد انجام شده و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
رییس شبکه دامپزشکی اردستان در ادامه در مورد ویژگی های ظاهری ماهی تازه عنوان کرد: چشم های ماهی تازه به صورت برآمده، سیاه با مردمک روشن و قرنیه شفاف، آبشش ها به رنگ قرمز روشن، پوست ماهی نیز روشن، بدون تغییر رنگ و درخشنده باید باشد.
وی همچنین در مورد شرایط حمل، نگهداری و عرضه ماهی اضافه کرد: حمل و نقل ماهی تازه باید با رعایت ضوابط، دریافت گواهی بهداشتی قرنطینه ای و به صورت یخ پوشانی کامل فرآورده با استفاده از خودروهای واجد پروانه اشتغال به حمل از اداره کل دامپزشکی استان انجام شود.
استکی با تاکید بر ضرورت عرضه ماهی در مرکزهای مجاز و زیر پوشش پودر یخ مناسب، از شهروندان خواست تا فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را تنها از مرکزهای مجاز تحت نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی تهیه کنند.
وی همچنین از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده فروش فرآورده های دامی به صورت سیار، موضوع را جهت رسیدگی با شماره 1512 شبکه دامپزشکی درمیان بگذارند.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.