به گزارش ایرنا، حوادث ترافیکی و به ویژه واژگونی خودرو در صدر پرشمارترین سوانح منجر به فوت در کشور قرار دارد که بیشترین عوامل وقوع آن شامل بی توجهی راننده به جلو، ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه، نقص جاده‌ و خودروها اعلام شده است.
در این میزگرد، سرهنگ رضا رضایی رییس پلیس راهور، احمد صفری رییس و معید ذهبیون کارشناس ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و محمد محمدی رییس اداره عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان حضور داشتند.
این کارشناسان با اشاره به اهمیت پرداختن به معضل تصادفات و به خصوص واژگونی خودروها در جاده ها و محورهای ارتباطی اصفهان، عوامل انسانی، جاده، وسیله نقلیه و محیط را از مهمترین علل بروز این سوانح برشمردند.
آنان بر مقوله آموزش مستمر و فرهنگ سازی از سوی دستگاه های متولی از جمله آموزش و پرورش، صدا و سیما و توسعه و تجهیز راه ها، مهندسی ایمنی جاده ها، افزایش مجتمع های خدمات بین راهی و استراحت اجباری رانندگان تاکید کردند.
این صاحبنظران توجه به مقوله پیشگیری، اقدام، بازتوانی و نوسازی در مواقع بروز حوادث ترافیکی و جاده ای را از عوامل تاثیرگذار در کاهش سوانح جاده ای دانستند.
استان اصفهان دارای 11 هزار و 500 کیلومتر راه شامل 399 کیلومتر آزاد راه، یکهزار و 659 کیلومتر بزرگراه، 2 هزار و 791 کیلومتر راه همسنگ و 29 کیلومتر آزاد راه است.
این میزگرد روزهای آینده در خروجی ایرنا قرار می گیرد.
/6026/6994
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.