به گزارش ایرنا، علی اکبر مرتضایی روز دوشنبه در جلسه انجمن میراث فرهنگی کاشان افزود: امروز نهادینه شدن فرهنگ حفظ میراث فرهنگی از نیازهای پایه ای محسوب می شود و این فرهنگ باید از کودکی آموزش داده شود تا در باور آنها نقش بسته و از نسلی به نسل دیگر منتقل شود که این امر جای کار در آموزش و پرورش دارد.
وی بیان کرد: ما باید روحیه و افتخار را به مردم کاشان بازگردانیم و این فقط از راه آموزش امکان پذیر است؛ شکل گیری، پایداری و توسعه صنعت گردشگری در هر جامعه نیازمند آموزش است و در صورت ارائه آموزش های درست، دیگر نیاز به نیروی انسانی بیشتر در برخی کارها نخواهیم داشت.
فرماندار ویژه کاشان اضافه کرد: توسعه صنعت گردشگری در کاشان می تواند بسیاری از هدف ها به ویژه رشد اقتصادی و اشتغالزایی را محقق کند، همچنان که در بسیاری از کشورها با توسعه گردشگری، اقتصاد را مدیریت می کنند.
وی بحث گردشگری را یکی از اولویت های اول کاری خود دانست و عنوان کرد: صنعت فرش با تاسف رقیبان بسیار جدی پیدا کرده اما بحث گردشگری و تاریخ پر افتخار ما نمی‌تواند رقیبی جدی داشته باشد، چرا که دیگر تاریخ سازی نمی‌توان کرد.
مرتضایی یادآور شد: تاریخ در واقع حافظه یک ملت بوده و کسی که تاریخ نداند، اطلاعاتش کامل نیست؛ اگر گذشته خود را فراموش کنیم، دیگر به چه چیزی می‌توان مفتخر بود.
وی تصریح کرد: همیشه معلول در مسائل و برخی از مشکلات حوزه گردشگری مورد توجه قرار می گیرد، در حالی که باید علت ها ریشه یابی و برایشان راه حل پیدا شود.
افزون بر یک هزار و 700 اثر دارای ارزش تاریخی در شهرستان کاشان شناسایی شده و 325 مورد تا کنون در فهرست آثار ملی و یک اثر در فهرست میراث جهانی یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد) به ثبت رسیده است.
این شهرستان در 9 ماهه سال جاری میزبان افزون بر یک میلیون و 469 هزار مسافر داخلی و 109 هزار و 381 نفر گردشگر خارجی بود.
کاشان در 200 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.