در این مطلب آمده است : در کلمات قصار ائمه اطهار «ع» اگرچه در صدر اعلانات نصب می شود اما تنها گروهی از جامعه به صورت فردی و اعتقاد باطنی به آنها تمکین کرده و تلاش می کنند تا بند بند این مائده های معنوی و بهشتی را الگوی زندگی دنیوی خود قرار دهند درحالی که مجموعه این سخنان برگرفته از 14نور الهی گنجینه ای ارزشمند است که اجرای دقیق آنها می تواند مدینه فاضله را برای هر معتقد متعهد به همراه داشته باشد. تعداد کتب منتشر شده در این زمینه در 1400 سال گذشته که از تاریخ هجری قمری می گذرد آنقدر زیاد است که نمی توان فهرستی از آنها تهیه کرد. آنچه در این مجموعه نفیس راهگشای معضلات و رفع مشکلات است همین کلام های گهربار است که به تنهایی چراغ راه جویندگان معرفت است.
تنها ادعای رهروی و انتظار فرج برای ظهور منجی نمی تواند ما را به مقصود برساند بلکه انجام سفارش ها در زمان غیبت است که زمینه را برای رسیدن به میلاد فراهم میکند. اگرچه سازمان تبلیغات اسلامی نهادی است که از آغازین روزهای پس از انقلاب اسلامی پا به دامنه ارزش های کشور گذاشت و نهایت تلاش را برای نهادینه کردن این میراثهای فرهنگی در بطن خانواده و جامعه کشور به عمل آورد اما هنوز هم ذوق انتظار در دایره عمل به سفارش های ائمه اطهار ممزوج نشده تا بتوان طعم مصفای آن را چشید و آرامش درون را صفا داد. آنچه برای رســیدن به سرچشمه زلال نیاز است چیزی نیست به جز سرمشق قرار دادن روایات صادقه و تمکین بی چون وچرا و عملی به قرآن و عترت و دوری از معصیت و محترم شمردن حقوق جامعه بدون تبعیض و اولویت دادن بخشی به بخش دیگر که مساوات از اوجب واجبات است.
تفریغ بودجه و نگارش آن نیازمند کسانی است که ضمن داشتن تخصص و تجربه پایبندی کامل به اصول و فروع اسلام داشته باشند و فراموش نکنند امام خمینی (ره) در فرازی از سخنان گهربار خود پیرامون رعایت حقوق جامعه فرموده اند تعهد مقدم بر تخصص است که این رهنمود مقطعی نبوده و نیاز همه دوران هایی است که مسیر جمهوری اسلامی باید سپری کند. اینکه همه کسانی که در تنظیم بودجه کشور دخیل هستند از بین بهترین متخصصان مالی و اقتصادی انتخاب می شوند و سازمان برنامه و بودجه نیز در تهیه آن نهایت سعی و کوشش را دارد حرفی نیست اما آیا همه این مجموعه از آغاز تا پایان همچون گذشتگان و اسلاف این مرز و بوم که حتی برای رفتــن به پای تغار خمیر گیری و پخت نان وضو می گرفتند و آیه های کلام الله مجید ورد زبانشان بود متعهد و معتقد هستند و اینگونه عمل میکنند؟!
آیا تنها سفارش ها و رضایت نمایندگان مجلس که دستی بر آتش دارند در تنظیم بودجه مدنظر گرفته می شود یا واقعیاتی که قابل لمس است و شرایط برای پایتخت و شرقی ترین استان کشور از همه نظرها یکسان است درحالی که پایتخت به تنهایی30نماینده قدر دارد که توانایی هر کدام بیش از ده نماینده از شهرستانها می باشد که سرجمع می توانند بعضی از نیازهای ضروری دراستان های محروم را که تعداد نمایندگان شان کمتر یا به اندازه انگشتان یک دست است وتو کنند؟!
امروز عصر پیشرفت علم و اطلاعات به ثانیه در سطح جهان بوده و تنها نیاز ضروری و اضطراری جامعه غذا و درمان نیست که البته آنها هم اهمیت فراوان دارند اما فرهنگ و آموزش نیز می تواند به اندازه غذا و دارو مهم باشد. اجازه ندهید موج سواران بر محتویات تدوین بودجه در پایتخت که از نظر نفرات بالاترین رقم را به خود اختصاص داده اند بازهم بیشترین و بهترین را به آن سو جلب کنند و برای نمونه هزار شهر کشور فاقد سالن سینما و نمایش باشند و در حقیقت88 درصد جامعه کشور به علت نداشتن این امکانات از دیدن فیلم محروم بمانند. درحالی که یکی از پردیس های سینمایی پایتخت 12درصد از صندلی ها و درآمد فصل سینما را به خود اختصاص می دهد و59درصد از درآمد هنر هفتم در سه استان تهران، خراسان رضوی و اصفهان به دست می آید.
7141/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.