عباسعلی پوربافرانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: باید حواسمان باشد که منابع هزینه ها تامین شده باشد و به گونه ای عمل کنیم که بسیاری از هزینه های اضافی حذف شود و بار مالی به دولت و مردم تحمیل نکند.
وی با بیان اینکه به هرحال باید نسبت به درآمدهای نفتی دقت کنیم، افزود: چنانچه این درآمدها تامین نشود باید راهکارهایی برای جبران آنها اندیشیده شود.
نماینده مجلس دهم بودجه تنظیم شده کشور برای سال آینده را انقباضی دانست و گفت: این بودجه نیازمند مدیریت در همه بخش هاست و باید به سمتی پیش رود که وابستگی آن به درآمدهای نفتی کشور کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه کمک به اقشار آسیب پذیر و متناسب سازی حقوق کارگران، کارمندان، معلمان و بازنشستگان به منظور بهبود معیشت آنها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، دولت و مجلس است، اظهارداشت: نیاز است که به گونه ای برنامه ریزی کنیم که مصوبات بودجه 98 قابل تحقق باشد، نه اینکه ما هزینه ها را پیش بینی کنیم اما منابع مالی آنها محقق نشود.
پوربافرانی اضافه کرد: چنانچه تناسبی بین هزینه ها و منابع مالی وجود نداشته باشد با کسری بودجه مواجه خواهیم شد که نارضایتی مردم را در پی دارد بنابراین باید اولویت ها را در نظر بگیریم و بودجه بخش هایی که واقعا' به بودجه های کلان نیاز ندارند را کاهش دهیم.
وی گفت: دستگاه ها و نهادها باید براساس نیازشان بودجه دریافت کنند و در شرایط فعلی باید به اولویت ها توجه کنیم.
این نماینده مجلس همچنین درباره شفافیت بودجه سال 98 اظهارداشت: عدد و ارقام بودجه مشخص و در اختیار عموم قرار گرفته است اما آنچه مهم است اینکه در آینده چه میزان از بودجه اختصاص یافته تامین و پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه در بودجه سال آینده به اشتغال و تولید توجه شده است، گفت: دولت در حوزه اشتغال بخصوص اشتغال روستایی اعتبارات خوبی را در نظر گرفته است تا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بتواند در این زمینه برنامه ریزی کند.
رییس جمهوری لایحه بودجه 98 را سه شنبه چهارم دی تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.
2093 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.