دانشگاه سبز (green university) مکانی است که همه فعالیت‌های آن بر اساس چشم انداز توسعه پایدار و حفظ منابع طبیعی صورت می‌گیرد و همچنین نشان دهنده مسوولیت مهم آموزش عالی در راستای توسعه جامعه است.
دانشگاه سبز دارای رویکرد های اصلی کاهش هزینه‌های عمومی و جاری دانشگاه، ترویج رفتار آموزشی بر اساس فناوری های نو و بدون کاغذ محسوب می شود ودر آن نسلی از دانشجویان که پیامد عملکرد خود را در محیط زیست دنبال می‌کنند، تربیت می شوند.
دبیر علمی دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همایش بین المللی دانشگاه سبز با هدف معرفی دستاوردهای عرصه مدیریت سبز در دانشگاه ها، تبادل علم و تجربه های مسوولان و کارشناسان و ایجاد زمینه های مناسب برای ارتقای عملکرد دانشگاه ها و تغییرات گسترده در جامعه روزهای 10 و 11 اردیبهشت سال آینده برگزار می شود.
مهران زینلیان افزود: محورهای این همایش، تجربه های ملی و بین المللی، انرژی های تجدید پذیر، مدیریت آب و پساب، مدیریت مصرف انرژی، مدیریت پسماند، حمل و نقل سبز، فناوری اطلاعات و ارتباطات سبز و طراحی پردیس های دانشگاهی پایدار است.
وی آخرین مهلت ارسال اصل مقاله به این همایش را 15 اسفند امسال عنوان کرد و گفت: برگزاری این همایش با توجه به افزایش مخاطره های زیست محیطی و توجه مردم و مسوولان کشور به چالش های این بخش از اهمیت خاصی برخوردارست.
زینلیان برپایی فن بازار و استارت آپ (شرکت های نوپا) سبز برای ارائه ایده ها و ارتباط ایده پردازان و کارشناسان، نمایشگاه، کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی را از برنامه های این رویداد خواند و گفت: با توجه به حضور تعدادی از استادان و صاحبنظران بین المللی در این همایش، امید است که قراردادهای خوبی به منظور اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک منعقد شود.
وی با اشاره به پیشرو بودن دانشگاه ها در عرصه نوآوری و الگو پذیری جامعه از دانشگاه، اضافه کرد: برگزاری چنین همایش ها و انتقال دستاوردهای آن به جامعه به فرهنگ سازی در این زمینه و مردمی شدن آن کمک بسیاری می کند.
نخستین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز بهمن 96 به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار ‌شد.
دانشگاه اصفهان در رتبه بندی 'گرین متریک' رتبه سوم را در بین دانشگاه های کشورمان کسب کرده است. گرین متریک، نظام رتبه ‌بندی دانشگاه‌های جهان بر اساس شاخص های حفظ محیط ‌زیست و گردش اقتصادی است.
از جمله برنامه های این دانشگاه در زمینه مدیریت سبز می توان به کنترل سامانه روشنایی، حرارتی، برودتی و تهویه مطبوع و تجهیزات اداری و نحوه استفاده از آنها، مدیریت مصرف آب، پسماند، میزان مصرف کاغذ و اقلام مصرفی، استفاده از فناوری های پاک و انرژی های تجدید پذیر، فرهنگ سازی و توسعه مدیریت و حمل و نقل اشاره کرد.
دانشگاه اصفهان با حدود 15 هزار دانشجو و 650 عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های بزرگ و برتر کشور است.
3011/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.