حسین بیغمیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : امسال سه حادثه تصادف منجر به فوت در استان اصفهان رخ داده که علاوه بر کاهش این رقم در تصادفات فوتی 10 درصد هم مجموع تصادفات ناوگان حمل و نقل عمومی کاهش داشته است.
وی بیان کرد: ضریب ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی استان اصفهان بیش از 90 درصد افزایش داشته که قانونمداری رانندگان و افزایش نظارت ها در تحقق این آمار موثر بوده است.
رئیس اداره حمل و نقل مسافراداره کل راه و شهرسازی اصفهان با اشاره به نقش مدیران فنی شرکت های حمل و نقل عمومی خاطرنشان کرد: مدیران فنی شرکت های حمل و نقل مسافر بر کیفیت خودروها نظارت دارند و هیچ ناوگان دارای نقص نباید اقدام به جابه جایی مسافر کند که در غیر این صورت مدیر فنی باید پاسخگو باشد.
وی آموزش مدیران فنی و رانندگان را در کاهش تصادفات مهم اعلام و اضافه کرد: تجهیز ماشین های حمل و نقل عمومی به سامان سیستم پایش هوشمند تردد ناوگان نقش موثری در کنترل وضعیت رانندگان و کاهش تخلفات داشته است.
بیغمیان یادآورشد: سیستم پایش هوشمند تردد ناوگان در تمامی اتوبوس های نصب شده و این سامانه در سایر ناوگان مانند تاکسی های بین شهری مورد استفاده قرار می گیرد.
وی با اشاره حجم بالای حمل و نقل مسافر در اصفهان توسط وسایل نقلیه عمومی تصریح کرد: امسال بیش از 9 هزار مسافر به وسیله این ناوگان جابه جا شده اند.
استان اصفهان از نظر تعداد پایانه حمل بار و مسافر و آموزش کاربران حمل و نقل، رتبه اول کشور را دارد.
459 شرکت حمل و نقل بار، 6 پایانه حمل بار، 26 پایانه حمل مسافر، هشت مرکز مکانیزه معاینه فنی و 43 مجتمع بین راهی در استان اصفهان فعالیت می کند.
استان اصفهان دارای 11 هزار و 500 کیلومتر راه است که به دلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.
بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور سهم تصادفات سیستم حمل و نقل عمومی کشور فقط پنج درصد است و مابقی توسط سایر وسایل نقلیه رخ می دهد.
سال های گذشته ضریب اشغال صندلی اتوبوس توسط مسافران پایین آمد و از 45 صندلی به 25 صندلی کاهش یافته است.
/6026/7131
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.