به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز شنبه در دیدار با اسقف اعظم ارامنه به مناسبت سال نو میلادی در کلیسای وانک افزود: حضور پرشور ارامنه در دفاع مقدس و شهیدانی که تقدیم انقلاب کردند نشان دهنده همراهی ادیان الهی با یکدیگر است.
وی تاکید کرد: در اصفهان پیروان مذاهب با همدلی و آرامش کنار یکدیگر زندگی می کنند و من به عنوان نماینده عالی دولت در استان آماده هرنوع همکاری با جامعه ارامنه هستم.
پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز در این دیدار گفت: از مسوولان استان به دلیل همکاری و آرامشی که در این ایام برای جامعه ارامنه به وجود آوردند، کمال تشکر و قدردانی را دارم.
اسقف سیپان کاشجیان با اشاره به حضور ارامنه در جنگ تحمیلی تصریح کرد: جامعه ارامنه در هشت سال دفاع مقدس شهدا و جانبازان بسیاری را فدای کشور کردند، این رفتار و عملکرد را جامعه ارامنه به عنوان وظیفه شهروندی خود می دانند.
پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران همزیستی مسالمت آمیز در شهر را از ارزش های مهم جامعه ارامنه دانست.
وی برقراری امنیت و آرامش در شهر را از وظایف مسوولان و مقامات بلندپایه دانست و گفت: نه تنها حفظ امنیت، آرامش و صلح به عنوان وظیفه مسوولان شناخته می شود بلکه حضور مذاهب، ادیان، اقوام و فرهنگ های مختلف با صلح، صفا و آرامش در کشور و شهر را مدیون مسوولان و مقامات بالادستی حکومتی هستیم.
وی در پایان از مسوولان استان به دلیل آرامش و همزیستی مسالمت آمیزی که میان ارامنه و دیگر شهروندان رقم زده اند تشکر کرد و آرزوی سلامتی و شادمانی برای مردم ایران و جامعه ارامنه را خواستار شد.
به گزارش ایرنا، حدود هفت هزار نفر از ارامنه کشور در استان اصفهان سکونت دارند که بیشتر آنها در شهرستان اصفهان مقیم هستند.
9913/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.