به گزارش ایرنا، حمیدرضا امیرخانی روز پنجشنبه در نشست با مسئولان شهرستان تیران و کرون در فرمانداری افزود: برای اصلاح جاده ها و محورهای ارتباطی ، احداث راه های روستایی و اجرای پروژه های راه سازی به این مقدار قیر نیاز است که تامین آن به سختی انجام می شود.
وی بیان کرد : توزیع قیر به دلیل مشکلات اعتباری به سختی انجام می شود و توزیع قیر رایگان به شهرداری ها و دهیاری ها در برنامه بودجه امسال به عهده وزارت کشور است و تاکنون هیچ مقداری قیر به این نهاد اختصاص پیدا نکرده است.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی اصفهان با اشاره به پیش بینی 19 منطقه در استان برای بازآفرینی شهری و مناطق فرسوده، خاطرنشان کرد: پیشنهادات شهرستان ها برای بازآفرینی شهری در شورای هماهنگی استان به ریاست استاندار بررسی و از طرح های مصوب حمایت می شود.
وی یادآورشد: وزارت راه شهرسازی علاوه بر اختصاص بودجه، قیر رایگان به طرح های بازآفرینی شهری و احیا بافت فرسوده اختصاص می دهد که میزان این حمایت ها پس از تصویب در شورای استانی مشخص می شود.
امیرخانی با اشاره به اینکه در زمین های دارای کاربری باغ ها امکان ساخت و ساز مسکن وجود ندارد، تصریح کرد: افراد حقیقی و شرکت تعاونی های مسکن نباید زمین ها دارای کاربری باغ و مزارع کشاورزی و دامی را برای ساخت وساز خریداری کنند.
وی چنین اقدامی را خلاف قانون اعلام کرد و افزود: زمین های دارای این کاربری باید به فعالیت های دیگر به جز ساختمان سازی اختصاص پیدا کنند.
فرماندار تیران و کرون در این جلسه با اشاره به معرفی سه منطقه از شهرهای این شهرستان برای اجرای طرح بازآفرینی شهری گفت: این سه منطقه جز مناطق مرکزی شهرها هستند که آثار تاریخی و موقعیت جغرافیایی خوبی برای احیا محله ها دارند.
مجید حججی اختصاص قیر رایگان برای اجرای پروژه های راه سازی این شهرستان را ضروری خواند و گفت: 90 درصد معابر روستایی تیران و کرون آسفالت شده اما بازنگری و آسفالت مجدد این معابر برخی از جاده های این منطقه لازم است.
وی ادامه داد: احداث جاده تیران به سامان،روکش جاده تیران به داران و اصلاح معابر روستایی در برنامه شهرستان قرار گرفته اما اجرای این پروژه ها نیازمند قیر است.
تیران وکرون با فاصله 45 کیلومتری از اصفهان دارای 735 کیلومتر راه همسنگ است که 11درصد حجم ترددهای استان اصفهان در این جاده ها انجام می شود که بر اساس نظر کارشناسان ترافیکی 10 نقطه پرحادثه در جاده های این شهرستان شناسایی شده است.
این شهرستان دارای سه شهر و بیش از 40 روستا است.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.