به گزارش ایرنا، محسن کریمیان روز پنجشنبه در همایش ارتقا سلامت محصولات کشاورزی در مرکز آموزش تعاون شهید حنایی نژاد سازمان تعاون روستایی استان افزود: تولید یک طرف و کیفیت محصولات کشاورزی طرف دیگر است به همین دلیل از بدو کاشت محصولات تا رسیدن به دست مصرف کننده باید نظارت های لازم صورت بگیرد.
وی اظهارداشت : استان اصفهان نخستین استانی بود که برروی GAP پیاز، سیب زمینی و قارچ کار و شعار ارتقا سلامت را از این راستا شروع کرد.
دفتر محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان به طراحی GAP پیاز اقدام کرد و مراحل اجرایی این آیین ‌نامه در استان هم کلید خورد تا نواقص و مشکلات احتمالی آن شناسایی شود.
به گفته وی بیش از ١٠ استان کشور بر روی این اقدام به صورت علمی و تحقیقاتی در راستای ارتقا بحث کیفیت محصولات کشاورزی کار کردند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: باید مصرف کنندگان از کیفیت محصولات مطلع شده و بدانند این محصولات سالم و مطمئن هستند.
کریمیان ادامه داد : باید محصولات کشاورزی در سطح وسیع استفاده شود و در راستای پیاده سازی طرحی برای پایداری این محصولات تلاش جدی صورت بگیرد در این صورت شاهد افزایش ارتقا سلامت محصولات کشاورزی هستیم.
وی با بیان اینکه حمایت از تولید و تولیدکننده رسالت وزارت جهاد کشاورزی است، بیان کرد: در راستای امنیت غذایی مردم راس امور هستند تا شرایط به خوبی پشت سر گذاشته شود.
به گزارش ایرنا، نظام عملیات مناسب کشاورزی به کلیه فعالیت های مرتبط با مدیریت تولید محصولات کشاورزی در مراحل کاشت، داشت، برداشت، جدا سازی، بسته بندی، نگهداری و حمل و نقل گفته می شود که با در نظر گرفتن همه جوانب اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی و به منظور کاهش آلاینده های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی است.
این روش با اهداف تولید محصول با عملیات خوب کشاورزی برای اطمینان مصرف کننده، سلامت ایمنی و رفاه انسان و دام ، حفظ اکوسیستم طبیعی و کمک به تولید پایدار و اصلاح کاربردهای بی رویه نهاده های شیمیایی که اخیرا موجب نگرانی های زیادی در بخش کشاورزی، محیط زیست و حفاظت از منابع شده در بخش کشاورزی اجرا می شود.
سال های نرمال با بیش از ٥٦٠ هزار هکتار اراضی کشاورزی و حدود هفت میلیارد متر مکعب در استان کشاورزی صورت گرفت و حدود ٥.٦ میلیون تن تولیدات زراعی و دامی تولید می شد.
در زمان حاضر اراضی کشاورزی به دلیل کمبود و نبود آب های سطحی و به دلیل کاهش منابع آب زیرزمینی به کمتر از سه میلیارد مترمکعب(کاهش ٥٠ درصدی منابع آبی) رسیده است.
با اقدامات صورت گرفته توسط سازمان جهاد کشاورزی تولید محصولات کشاورزی در سطح ٦ میلیون تن حفظ شده است.
٩٩١٣/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.