دبیر اتاق تعاون اصفهان گفت: نیروی کار ارزان، منابع ارزی ارزان قیمت، نیروی تحصیل کرده، موقعیت مکانی مناسب، بازار گسترده داخلی و منطقه‌ای از مزیت‌های کشور در صنعت نساجی است که از آنها غافل هستیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمد حسن تبریزیان ادامه داد: صنعت نساجی در ایران متناسب با مزیت‌های نسبی آن در کشور، مورد توجه قرار نگرفته و با وجود آنکه صنعت نساجی در کشورهای مختلف، به عنوان بخش اشتغالزا و ارزآور به شمار می‌آید، این صنعت در ایران مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

وی با اشاره به قدمت و سابقه طولانی صنعت نساجی در کشور، بررسی مشکلات این حوزه، یافتن راهکارهای لازم برای حل آنها را اقدامی ضروری دانست و تصریح کرد: این صنعت ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال پایدار دارد. در سطح دنیا صنعت نساجی به عنوان یکی از صنایع پرسود و اشتغال‌زا شناخته می‌شود اما در ایران به ظرفیت‌های این صنعت توجه لازم نمی‌شود.

دبیر اتاق تعاون اصفهان تصریح کرد: با توجه به وجود شورای گفت و گوی فعال در استان و روابط سازنده‌ای که بین اتاق تعاون ایران و دولت محترم وجود دارد، می‌توان از پتانسیل‌های این بخش برای پیگیری و رفع موانع قانونی در صنعت نساجی استفاده کرد.

وی ضمن اعلام آمادگی برای آسیب‌شناسی وضعیت صنعت نساجی گفت: در این حوزه تشکل‌های فعال می‌توانند به کمک اتاق تعاون بیایند تا مطالعه دقیقی در مورد وضعیت این صنعت انجام شود. زمانی که مشکل و چالش موجود را ریشه‌یابی کنیم، می‌توانیم راهکارهای مناسبی برای آن ارائه دهیم.

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.