متادون یک ماده شبه افیونی (اپیوئید) مصنوعی است که بیشتر برای درمان اعتیاد به مواد افیونی به عنوان جایگزین استفاده می شود.
استاد مشاور طرح تولید ساخت دستگاه توزیع متادون روز چهارشنبه به ایرنا گفت: طراحی و ساخت این دستگاه با تلاش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برای مدیریت توزیع داروی متادون انجام شده است.
دکتر حمید منتظرالقائم افزود: این دستگاه قابلیت برطرف کردن مشکلات ایجاد شده حین توزیع متادون برای بیماران، جلوگیری از صفوف طولانی در مراکز توزیع و جلوگیری از انتقال بیماری و همچنین امکان تنظیم وتجویز مقدار دقیق مصرف برای هر بیمار بدون نیاز به ارتباط حضوری با پزشک را دارد.
وی افزود: توزیع متادون در ندامتگاه ها و همچنین مراکز ترک اعتیاد به صورت دستی به بیماران عرضه می شود که با مشکلاتی روبروست که این دستگاه از این مشکلات پیشگیری می کند.
منتظرالقائم با بیان اینکه این دستگاه قابلیت تنظیم برنامه مصرف متناسب با تجویز پزشک بدون نیاز به ملاقات حضوری با پزشک از طریق اتاق فرمان و اتاق پزشک را دارد افزود: علاوه بر آن امکان گزارش گیری مصرف بیمار در بازه های زمانی مختلف مورد نظر را داراست و در قسمت منوی دستگاه مشخصات هر بیمار با اثر انگشت بیمار ثبت می شود.
وی افزود: با مراجعه بیمار از طریق لمس محل اثر انگشت متناسب با برنامه مصرف، میزان مجاز مصرف برای بیمار از طریق سامانه نرم افزاری دستگاه قرائت و در اختیار او قرار می گیرد.
منتظرالقائم افزود: این دستگاه می تواند کمک های شایانی از دیدگاه مدیریت زندان ها و جلوگیری از بیماری های مسری داشته باشد
وی تاکید کرد : این دستگاه پیش از این در زندان یزد آزمایش شده و از نظر عملکرد مورد تایید بوده است.
دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در سال 1364 دارای بیش از 25 هزار دانشجوست.
شهرستان نجف آباد با330 هزارنفر جمعیت در 30 کیلو متری غرب اصفهان قرار دارد.
غ - ک - ت / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.